Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Australia vs amerykańscy giganci cyfrowi. Władze w Canberrze zadecydowały o tym, że Google czy Facebook będą musiały płacić australijskim mediom za prezentowanie pochodzących od nich treści o charakterze informacyjnym.

Australia zmusi amerykańskich gigantów technologicznych, takich jak Facebook i Google, do płacenia australijskim mediom za treści informacyjne, co jest przełomowym posunięciem mającym na celu ochronę niezależnego dziennikarstwa.

Australia będzie pierwszym krajem, który będzie wymagał od Facebooka i Google płacenia za treści informacyjne dostarczane przez firmy medialne w ramach systemu tantiem, który wejdzie w życie w tym roku. Minister skarbu Australii  Josh Frydenberg zabiegał od dłuższego już czasu o uregulowanie tej kwestii w australijskim prawie:

„Chodzi o uczciwe podejście dla australijskich firm zajmujących się mediami informacyjnymi. Chodzi o zapewnienie, że zwiększyliśmy konkurencję, zwiększyliśmy ochronę konsumentów i zrównoważony krajobraz medialny ”- powiedział Frydenberg dziennikarzom podczas konferencji prasowej w Melbourne. – „Stawką jest przyszłość australijskiego krajobrazu medialnego”.

Rząd Australii pod koniec zeszłego roku powiedział Facebookowi i Google, aby negocjowały dobrowolne porozumienie z firmami medialnymi w celu wykorzystywania ich treści. W wyniku fiaska tychże rozmów władze postawiły swoiste ultimatum – jeśli porozumienie nie zostanie osiągnięte na drodze arbitrażu w ciągu 45 dni, Australijski Urząd ds. Komunikacji i Mediów ustali prawnie wiążące warunki w imieniu rządu.

Posunięcie to następuje, gdy giganci technologiczni zmagają się na całym świecie z chęcią państw do regulowania ich działalności oraz opodatkowywania olbrzymich zysków tych firm w krajowych systemach podatkowych. Cyfrowi giganci nie mają ostatnio zbyt lekko także na rodzimym podwórku – prezesi Google’a, Apple’a, Facebooka i Amazonu stawili się w środę na przesłuchaniu w Kongresie za rzekome nadużycie władzy rynkowej.

https://itreseller.pl/itrnewamazon-w-kosmos/