Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Australia zmusi firmy do walki z fake newsami w internecie.

Australijski Urząd ds. Komunikacji i Mediów (ACMA) będzie mógł zmusić firmy internetowe do dzielenia się danymi o tym, jak walczyły z dezinformacją. To kolejne utrudnienie regulacyjne w Australii wobec cyfrowych gigantów. 

Według szykowanych przepisów, ACMA zyska możliwość egzekwowania prawa na platformach niechętnych do współpracy. Planowane przepisy są odpowiedzią na dochodzenie ACMA, które wykazało, że cztery piąte dorosłych Australijczyków doświadczyło dezinformacji na temat COVID-19, a 76% uważa, że ​​platformy internetowe powinny zrobić więcej, aby ograniczyć liczbę fałszywych i wprowadzających w błąd treści w Internecie.

Władze australijskie zauważyły ​​również, że dezinformacja w sieci może wpłynąć na politykę, w tym sympatie i antypatie społeczne w polityce międzynarodowej. Według ACMA fake’owe konta często zachęcały ludzi do dołączenia do mniejszych platform z luźniejszą polityką moderacji, takich jak Telegram. Jeśli platformy te odrzucą wytyczne dotyczące treści ustalone przez branżę, „mogą stanowić większe ryzyko dla społeczności australijskiej”, powiedział ACMA. To oznaczałoby, że władze mogłyby podjąć działania wobec tychże platform.

Projekt przynoszący nowe uprawnienia regulatora zostanie poddany pod głosowanie w australijskim parlamencie pod koniec 2022 r., co oznacza, że ​​prawdopodobnie zajmie się nim już nowy rząd (w tym roku Australia ma wybory parlamentarne, a obecny rząd Partii Pracy nie wypada za dobrze w sondażach). DIGI, australijska organizacja branżowa reprezentująca Facebooka, Alphabet, Twitter i TikTok, powiedziała, że ​​popiera zalecenia i zauważyła, że ​​już stworzyła system do rozpatrywania skarg dotyczących dezinformacji.

Przepisy są w dużym stopniu zgodne z działaniami znacznie nam bliższymi geograficznie. Podobne regulacje mają pojawić się do końca 2022 roku w UE, przy czym należy założyć, że europejskie przepisy mogą iść dalej, ze względu na zagrożenie rozsiewania fake newsów przez Rosję. Nie jest to obawa pozbawiona podstaw – wystarczy zauważyć jak wiele z profili dziś epatujących prorosyjskimi lub antyukraińskimi treściami, jeszcze niedawno skupiało się np. na tematyce antyszczepionkowej.

 

Czego potrzebuje dziś reseller? Ingram Micro odpowiada w najlepszy możliwy sposób, robiąc krok dalej!