Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Austriacka Vienna Insurance Group (VIG) zainwestuje w Polsce, w rozwój technologii nawet 100 mln PLN.

Austriacka Vienna Insurance Group (VIG) wdrożyła nowy strategiczny plan rozwoju „Agenda 2020”. Dla polskich  spółek VIG oznacza to inwestycje w digitalizację, likwidację szkód i usługi assistance, jak również rozwój tzw. „ubezpieczeń przyszłości”.

  • Grupa VIG wdrożyła strategiczny plan rozwoju „Agenda 2020”.
  • Lokalne spółki VIG mają stać się „laboratoriami innowacji”, a wiodącym ośrodkiem technologicznym Grupy będzie Polska.
  • Do 2020 roku na rozwój technologii ubezpieczeniowych VIG przeznaczy w Polsce nawet 100 mln PLN.

 

Trendy konsumenckie wymuszają zmiany na rynku ubezpieczeń, dlatego częścią tego strategicznego przeobrażenia jest kompleksowa transformacja cyfrowa front i back office’u, zakładająca wykorzystanie m.in. sztucznej inteligencji i robotyki. Aby skutecznie rozwijać się w oparciu o technologie, VIG zainwestuje w rozwój projektów cyfrowych w Polsce nawet 100 mln PLN i wesprze aktualnie realizowane przedsięwzięcia polskich spółek VIG, m.in. Compensy, która z uwagi na uruchomiony w spółce projekt transformacji cyfrowej ma ambicję, aby stać się inkubatorem innowacji dla pozostałych podmiotów Grupy. VIG Polska prowadzi już m.in. takie projekty jak zarządzanie usługami assistance zintegrowanymi z siecią warsztatów partnerskich, a także działania Antyfraud oraz przegląd spraw zamkniętych (Closed File Review), których celem jest poprawa skuteczności walki z wyłudzeniami i optymalizacja procesów likwidacji szkód.

 

– Polska, jako trzeci największy rynek VIG, stanowi laboratorium innowacji dla Grupy. Oznacza to, że wypracowane tutaj rozwiązania będą wdrażane w pozostałych krajach, w których jesteśmy obecni. Agenda 2020 zakłada wykorzystanie potencjału danego rynku, ale również skupienie się na obszarach, które zapewnią przyszłą rentowność i optymalizację modelu biznesowego w celu zwiększenia efektywności kosztowej. Pracujemy z lokalnymi zarządami nad planami rozwoju do 2020 roku. Uważam, że realizacja projektów w ramach naszej strategii będzie miała duże znaczenie dla stabilności i dalszego wzrostu Vienna Insurance Group – mówi Elisabeth Stadler, Prezes Zarządu Vienna Insurance Group. 

 

W I kwartale 2017 r. składka przypisana brutto działających w Polsce spółek Grupy wyniosła 931 mln PLN i była o 2,1% wyższa niż  w tym samym okresie ubiegłego roku. Spółki majątkowe zwiększyły swój przypis o 11%, podczas gdy spółki życiowe odnotowały spadek o 8% r/r. Wynik finansowy brutto spółek VIG w Polsce wyniósł w I kwartale br. łącznie 25,3 mln PLN, co daje rezultat o 9 mln PLN niższy niż przed rokiem. Spółki majątkowe odnotowały wynik lepszy o 0,8 mln PLN r/r, życiowe zaś – bez uwzględnienia finansowego wpływu porozumień z UOKiK w wysokości 20,4 mln PLN – zwiększyły swój zysk o 10,5 mln PLN.

 

– Polska, dzięki dużemu potencjałowi rynkowemu, nastawieniu na innowacyjność i wykwalifikowanej kadrze menadżerskiej, nie po raz pierwszy ustanawia trendy dla całej Grupy w zakresie nowych rozwiązań i inicjatyw. Spodziewamy się, że środki zainwestowane w transformację cyfrową i optymalizację procesów obsługi klienta będą punktem odniesienia dla innych krajów i dadzą solidną podstawę do osiągnięcia naszego celu, czyli 10-procentowego udziału w rynku – komentuje Franz Fuchs, Dyrektor Generalny VIG Polska.

 

Agenda 2020

Agenda 2020 jest strategicznym planem rozwoju Vienna Insurance Group, którego celem jest osiągnięcie przez Grupę założonych celów dzięki optymalizacji modelu biznesowego i wykorzystaniu potencjałów każdego z krajów, w których VIG prowadzi działalność ubezpieczeniową. Podstawowym założeniem tej koncepcji jest wykorzystanie doświadczeń lokalnych spółek jako „laboratoriów innowacji”. Jednocześnie VIG chce zapewnić sobie solidną bazę do utrzymania rentowności poprzez rozwój i optymalizację zaawansowanych rozwiązań underwritingowych, zarządzanie kosztami oraz tworzenie usług wspólnych.