Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Auto Shanghai 2025: Qualcomm stawia na chińską motoryzację

Na targach Auto Shanghai 2025 firma Qualcomm zaprezentowała swoją wizję inteligentnej mobilności, koncentrując się na popularyzacji systemów ADAS i innowacjach w zakresie kokpitu cyfrowego. Współpraca z ponad 65 chińskimi producentami samochodów i dostawcami potwierdza rosnące znaczenie firmy w ekosystemie motoryzacyjnym Państwa Środka.

 

Snapdragon Ride – motor napędowy dla przystępnej jazdy wspomaganej

Qualcomm, wykorzystując swoją platformę Snapdragon Ride, odgrywa kluczową rolę w demokratyzacji technologii jazdy wspomaganej (ADAS) na rynku chińskim. Jak wynika z danych IDC, już 59,7% nowych samochodów osobowych w Chinach w 2024 roku oferuje funkcje zgodne z poziomem L2, co oznacza przełomowy moment w rozwoju motoryzacji inteligentnej. Snapdragon Ride – w szczególności model 8650 – umożliwia realizację tych funkcji w pojazdach z różnych segmentów cenowych, od 60 000 do 340 000 juanów (ok. 34 000–193 000 zł), nie rezygnując przy tym z wysokiej wydajności ani niskiego zużycia energii.

Współpraca z takimi partnerami jak Baojun, Leapmotor, Chery, Hongqi, GM Buick czy Desay SV zaowocowała pojawieniem się konkretnych produktów – na przykład system Lingmu Intelligent Drive 3.0, oferujący miejską nawigację z asystą (NOA) i pełnozakresowy AEB, co znacząco poprawia bezpieczeństwo i komfort jazdy.

 

 

Inteligentny kokpit nowej generacji – rewolucja zasilana przez Snapdragon

Drugi filar ekspozycji Qualcomm to zaawansowane systemy cyfrowych kokpitów, w tym platformy Snapdragon 8155, 8295 oraz nowość – Snapdragon 8397, oferujący trzykrotnie szybsze CPU i 12-krotnie wyższą wydajność AI w porównaniu do poprzednika. Te platformy pozwalają integrować generatywną sztuczną inteligencję (AI), umożliwiając naturalną komunikację głosową, personalizację i współdziałanie między systemami pojazdu.

Wyróżnia się tu model Zeekr 009 Glory, wykorzystujący podwójny chip Snapdragon 8295, który zapewnia wzrost przepustowości danych o 4,4 razy i 5,4-krotnie większą wydajność graficzną. Snapdragon został również wybrany przez takie marki jak NIO, Xiaomi, Mercedes-Benz, Dongfeng Nissan i Great Wall, które zaprezentowały ponad 90 modeli zintegrowanych z tymi technologiami tylko w 2024 roku.

 

qualcomm inteligent cocpit

 

Przyszłość to integracja: kokpit i jazda wspomagana w jednej platformie

Zwieńczeniem technologicznej ofensywy Qualcomm jest Snapdragon Ride Flex – pierwsza skalowalna platforma łącząca kokpit cyfrowy z ADAS w jednym układzie SoC (m.in. model 8775). Taka integracja umożliwia przenoszenie algorytmów między różnymi funkcjami pojazdu i eliminuje bariery między systemami.

Przykładem wdrożenia jest luksusowy MPV Buick Century, który powstaje w oparciu o nową platformę Xiaoyao General Motors, oraz współpraca z BAIC przy globalnym debiucie platformy AI do integracji jazdy i kokpitu. Valeo i Carlink pokazali z kolei, jak Snapdragon 8775 umożliwia realizację zaawansowanych funkcji L2+ przy niższych kosztach i wyższej efektywności energetycznej.