Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Autonomiczne taksówki Waymo są popularniejsze od zwykłych przejazdów Uberem

Autonomiczne pojazdy Waymo dostępne za pośrednictwem aplikacji Uber w Austin wykonują więcej kursów dziennie niż 99% kierowców w tym mieście – ogłosił CEO Ubera, Dara Khosrowshahi. To wyraźny sygnał, że robotaksówki mogą odegrać kluczową rolę w przyszłości rynku transportowego.

 

Robotaksówki dominują w Austin

Uber i Waymo rozpoczęli współpracę w Austin w marcu 2025 roku, a efekty tego partnerstwa zaskoczyły nawet samych zainteresowanych. Obecnie około 100 autonomicznych pojazdów Waymo, które można zamówić za pomocą aplikacji Ubera, wykonuje więcej przejazdów dziennie niż 99% wszystkich kierowców działających w tym mieście.

„Te około 100 pojazdów jest dziś bardziej zajęte niż ponad 99% wszystkich kierowców w Austin pod względem liczby realizowanych przejazdów dziennie” – powiedział Khosrowshahi, podsumowując wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025 roku.

Firma planuje zwiększenie floty autonomicznych pojazdów w Austin do „setek” jeszcze przed końcem roku.

Sukces programu w Teksasie stanowi impuls do dalszej ekspansji. W drugiej połowie 2025 roku Waymo planuje uruchomić usługę robotaksówek na platformie Ubera w Atlancie. Niewykluczone, że podobne rozwiązania pojawią się też w innych miastach.

 

Waymo

 

Rynek autonomii przyspiesza mimo presji finansowej

Autonomiczne pojazdy stają się dla Ubera priorytetowym kierunkiem rozwoju. Khosrowshahi określił je jako „największą szansę rozwoju dla Ubera”, deklarując, że firma jest „maksymalnie skoncentrowana” na zwiększaniu liczby tego typu pojazdów w swojej sieci.

Choć Uber porzucił wcześniejsze ambicje tworzenia własnych samochodów autonomicznych, intensywnie rozwija partnerstwa z firmami technologicznymi. Obecnie współpracuje z 18 dostawcami, w tym z takimi gigantami jak Volkswagen, Waymo, chińskie Pony.AI czy WeRide.

Niepokój wśród kierowców – zarówno w Austin, jak i w Los Angeles czy Phoenix – jest jednak wyraźny. Wielu z nich sygnalizuje spadek liczby kursów i realnych dochodów, odkąd robotaksówki zaczęły być dostępne na platformie.

 

Konkurencja nadchodzi

Austin to jedno z amerykańskich miast najbardziej otwartych na testowanie i wdrażanie pojazdów autonomicznych, co wynika z liberalnych regulacji stanowych. W czerwcu do rywalizacji na tym rynku dołączy Tesla, która zapowiedziała uruchomienie własnej usługi robotaksówek w Teksasie.

Waymo stawia na Warszawę – amerykański gigant w branży samochodów autonomicznych rozwija zespół inżynieryjny w Polsce