Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Autonomiczny statek badawczy „Mayflower” wykorzysta technologię IBM AI do samodzielnego przepłynięcia Atlantyku w 2020 roku.

To dość nietypowe zastosowanie dla AI. Badanie nad oceanami, w tym nad stopniem ich zanieczyszczenia, jest coraz częściej poruszany przez ludzi nauki. Sztuczne inteligencja pozwoli nam w końcu skuteczniej eksplorować większą część naszej planety?

W pełni autonomiczny statek o nazwie „Mayflower” przepłynie we wrześniu przyszłego roku przez Ocean Atlantycki, aby uczcić 400-lecie istnienia pierwszego statku noszącego tę nazwę. Ten, znany z historii Ameryki Północnej, oczywiście autonomiczny nie był. Na jego pokładzie pierwsi koloniści angielscy, tzw. pielgrzymi, w liczbie 102 osób, przybyli do Ameryki Północnej w 1620 roku. Nowy „Mayflower” pomoże natomiast w eksploracji oceanów. Okręt można potraktować jako demonstrację autonomicznej technologii żeglugi morskiej, opracowaną przez organizację zajmującą się badaniami i eksploracją morską ProMare i opartą na technologii IBM.

Autonomiczny „Mayflower” będzie wyposażony w panele słoneczne, a także turbiny wysokoprężne i wiatrowe, aby zapewnić mu moc napędową, gdy będzie zmagał się z dystansem 3220 mil morskich z Plymouth w Anglii do Plymouth w Massachusetts. Jeśli podróż zakończy się powodzeniem , będzie jednym z pierwszych pełnowymiarowych statków morskich samodzielnie żeglujących po Atlantyku.

Aby wesprzeć ten przypadek użycia, statek będzie miał na pokładzie kapsuły badawcze opracowane przez naukowców i badaczy z University of Plymouth, których celem będzie przeprowadzenie eksperymentów w takich obszarach, jak cyberbezpieczeństwo morskie, monitorowanie ssaków morskich, a nawet rozwiązywanie problemów związanych z mikroplastikiem przenoszonym przez wody oceanu.

IBM zapewnił wsparcie techniczne zarówno w zakresie badań, jak i aspektów nawigacyjnych misji, w tym dostarczając technologię wizyjną PowerAI wspieraną przez serwery Power Systems, które będą współpracować z modelami głębokiego uczenia się, które opracowuje we współpracy z ProMare, aby pomóc w unikaniu przeszkód i zagrożenia na morzu. Do tego wszystkiego użyje RADAR, a także LIDAR i kamer optycznych. System został zaprojektowany do korzystania zarówno z przetwarzania lokalnego, jak i zdalnego, co oznacza, że ​​urządzenia na statku będą mogły działać bez połączenia z siecią.