Avaya Holdings Corp. ogłasza wyniki finansowe za czwarty kwartał i cały rok finansowy – akcje firmy notowane na NYSE (AVYA) poszybowały w górę o 12%.

Firma Avaya Holdings Corp. przedstawiła wyniki finansowe za czwarty kwartał i cały rok finansowy zakończony 30 września 2018 roku. Wyniki zostały opublikowane 4-go grudnia. Zaraz po ich ogłoszeniu akcje firmy notowane na NYSE (AVYA) poszybowały w górę o 12%.

 

„Mocny finisz roku finansowego był bezpośrednim rezultatem przyspieszenia wzrostu, który zawdzięczamy wdrożeniu nowej strategii inwestycyjnej ― powiedział Jim Chirico, prezes i dyrektor generalny firmy Avaya. Nasze rozwiązania działające w chmurach publicznych cieszą się coraz większym uznaniem na rynku, do czego przyczynia się silna marka Avaya oraz rozbudowana sieć oddziałów i partnerów działających na całym świecie. Inwestujemy również w technologie, które uzupełniają nasze kluczowe rozwiązania, na przykład sztuczną inteligencję i rozwiązania mobilne. Mamy solidne podstawy, aby kontynuować ten wzrost w 2019 roku i w latach kolejnych”


Czwarty kwartał roku finansowego 2018

  • Przychody non-GAAP wyniosły 770 mln USD, z czego 82,6% przypadło na oprogramowanie i usługi (to rekordowy wynik dla czwartego kwartału), a 56,2% na przychody odnawialne
  • Miesięczne przychody odnawialne z rozwiązań działających w chmurach publicznych dla firm średniej wielkości wzrosły o 165% rok do roku
  • Avaya zawarła nowe umowy o dużej wartości całkowitej, w tym 12 o wartości ponad 5 mln USD i 117 o wartości ponad 1 mln USD

 

Najważniejsze wydarzenia – IV kwartał roku finansowego 2018

  • Do grona klientów dołączyło ponad 1600 nowych firm
  • Avaya zainwestowała w spółkę Cogito, lidera rynku systemów sztucznej inteligencji dla centrów obsługi telefonicznej

 

Avaya została wielokrotnie wyróżniona jako innowator i lider rynku

  • Firma Gartner przyznała nagrodę Peer Insights Customers’ Choice 2018 rozwiązaniom firmy Avaya do komunikacji zintegrowanej
  • Magazyn UC Today uznał urządzenie Avaya Vantage™ za najlepsze rozwiązanie dla punktów końcowych w 2018 roku (Best Endpoint Solution of 2018)
  • W konkursie o nagrody Conarec Award za rok 2018 Avaya uplasowała się na pierwszym miejscu w trzech kategoriach
  • Avaya otrzymała nagrodę 2018 Competitive Strategy Innovation and Leadership Award przyznawaną przez firmę Frost & Sullivan

Rok finansowy 2018

  • Przychody non-GAAP łącznie za okresy wyszczególnione poniżej wyniosły 3,057 mld USD, z czego 82,2% przypada na oprogramowanie i usługi, a 57,4% na przychody odnawialne (oba te wyniki to rekordy w skali roku)
  • Przychody ze sprzedaży stanowisk w modelu UCaaS/CCaaS wzrosły o 312% rok do roku
  • Avaya zawarła nowe umowy o dużej wartości całkowitej, w tym 15 o wartości ponad 10 mln USD, 55 – ponad 5 mln USD i przeszło 440 – ponad 1 mln USD

 

Najważniejsze wydarzenia roku finansowego 2018

  • Wzrosły przychody ze sprzedaży produktów (z wyjątkiem usług sieciowych)
  • Całkowita wartość umów zwiększyła się o 7% rok do roku i przekroczyła 2,4 mld USD (z wyjątkiem usług sieciowych)
  • Udział rozwiązań chmurowych w przychodach non-GAAP wzrósł do około 11%, w porównaniu z 9% w roku finansowym 2017
  • Do grona klientów dołączyło ponad 6800 nowych firm

 

Avaya zainwestowała w innowacje i technologie

  • przejęła spółkę Spoken Communications należącą do największych innowatorów w dziedzinie rozwiązań CCaaS
  • wprowadziła na rynek 117 nowych produktów
  • wprowadziła na rynki całego świata nowe rozwiązanie Avaya IP Office™ z funkcjami klasy korporacyjnej, takimi jak chmurowe usługi UCaaS, połączenia głosowe i wideo, obsługa spotkań i pracy grupowej oraz udostępnianie treści
  • utworzyła Inkubator Innowacji, którego zadaniem jest opracowywanie przełomowych rozwiązań w dziedzinie mobilności, bezpieczeństwa i sztucznej inteligencji
  • uzyskała pierwszy patent na przełomową technologię Avaya Mobile Experience, która optymalizuje doświadczenia osób kontaktujących się z centrami obsługi telefonicznej za pomocą telefonów komórkowych, oraz wdrożyła tę technologię u klientów
  • zawarła strategiczny sojusz, który umożliwi wspólne tworzenie nowych rozwiązań oraz zintegrowanie systemu sztucznej inteligencji i funkcji analitycznych firmy Afiniti International Holding ze znakomitą platformą firmy Avaya dla centrów obsługi telefonicznej
  • Avaya rozpoczęła realizację programu Cloud Master Agent w celu przyspieszenia sprzedaży rozwiązań chmurowych dla małych i średnich firm
  • Avaya znalazła się w „magicznym kwadrancie liderów” firmy Gartner w segmentach centrów obsługi telefonicznej i komunikacji zintegrowanej, a ponadto otrzymała od firmy CRN prestiżową ocenę 5-Star Partner Program już dziewiąty rok z rzędu

Więcej szczegółowych informacji na stronie: https://www.avaya.com/en/about-avaya/newsroom/pr-us-181204/ (informacja prasowa w języku angielskim).