Avaya wprowadza do sprzedaży w Polsce platformę Equinox – zunifikowaną platformę komunikacji biznesowej dla cyfrowych przedsiębiorstw.
Firma Avaya, światowy dostawca oprogramowania i usług do realizacji zintegrowanej i cyfrowej komunikacji, poinformowała o wprowadzeniu do sprzedaży w Polsce zunifikowanej platformy do komunikacji dla cyfrowych przedsiębiorstw, Avaya Equinox, która umożliwia komunikowanie się pracowników w spójny i jednolity sposób na wszystkich typach urządzeń: terminalach i salach wideokonferencyjnych, komputerach stacjonarnych i przenośnych, tabletach i smartfonach i bez względu na wybrany kanał komunikacji (wideo, komunikację głosową, chat, współdzielenie treści i plików). Platforma Equinox może też być w prosty sposób integrowana z aplikacjami biznesowymi, co umożliwia wzbogacenie ich o wbudowane funkcje komunikacyjne. Pierwsi partnerzy handlowi w Polsce zostali już nominowani przez Avaya Poland do sprzedaży nowego rozwiązania i wprowadzają je do swojej oferty.
Equinox to nowa, innowacyjna platforma cyfrowa firmy Avaya przeznaczona do komunikacji biznesowej. Umożliwia ona jednolite, spójne korzystanie z różnych kanałów komunikacji, takich jak wideo, telefon, chat, współdzielenie treści i plików itp., na wszystkich typach urządzeń: w stacjonarnych salach i terminalach konferencyjnych komputerach osobistych, tabletach i smartfonach. Equinox ułatwia pracę grupową zarówno wewnątrz firmy, jak i współpracę z podmiotami zewnętrznymi – klientami czy partnerami. Dzięki temu pracownicy mogą komunikować się znacznie łatwiej i szybciej, co znacząco zwiększa ich wydajność pracy.
Stosowanie w firmie licznych, odrębnych mechanizmów komunikacji – takich, jak telefony, wideokonferencje, emaile, czaty itp. – powoduje, że ich obsługa jest zwykle skomplikowana, niejednokrotnie wymaga przerwania bieżącej czynności i opuszczenia bądź przełączania aplikacji, odnalezienia danych kontaktowych osoby, z którą należy się skontaktować itp., co bardzo komplikuje i spowalnia pracę. Dzięki pakietowi SDK Avaya Breeze™ Client SDK platforma Equinox może być w prosty sposób zintegrowana z dowolnymi aplikacjami biznesowymi firm trzecich umożliwiając wbudowanie w nie funkcji komunikacyjnych dostosowanych do potrzeb różnych branż i różnych grup użytkowników. W ten sposób na przykład w aplikacji do zarządzania firmą może pojawić się przycisk „zadzwoń” umożliwiający bezpośredni kontakt z osobami odpowiedzialnymi za dany obszar funkcjonowania firmy lub dany projekt, umożliwiając natychmiastowe skonsultowanie się z nimi w razie potrzeby. Takie podejście zdecydowanie przyspiesza i ułatwia pracę oraz obniża poziom stresu pracowników.
„Komunikacja ery cyfrowego przedsiębiorstwa jest czymś więcej niż tylko połączeniem różnych metod komunikacji i urządzeń oraz uproszczenie dostępu. We współczesnej gospodarce zasadnicze znaczenie zyskuje możliwość pełnej integracji narzędzi do komunikacji z aplikacjami biznesowymi, możliwość ich kontekstowego wykorzystywania oraz swobodnego kształtowania interfejsu użytkownika. Avaya Equinox jest rozwiązaniem korzystnym zarówno z punktu widzenia pracowników, jak i działów informatycznych przedsiębiorstw na całym świecie, oferowanym przez firmę, której wizja, profil i wiedza pozwalają kształtować przyszłość nowoczesnej komunikacji”. – mówi Grzegorz Pieńkosz, inżynier sprzedaży, Avaya Poland.
Przykładowe zastosowania platformy Avaya Equinox w różnych branżach:
- Sektor publiczny: Platforma Equinox umożliwia łatwe kontaktowanie się z pracownikami, także mobilnymi, oraz ułatwia pracę grupową różnych instytucji. Może tworzyć dodatkowy kanał komunikacji pozwalający np. na koordynowanie działań centrów ratunkowych i zarządzania sztabem kryzysowym. w placówkach służby zdrowia pozwala na komunikację z personelem medycznym czy pacjentami przewlekle chorymi w czasie rzeczywistym. w telemedycynie umożliwia obsługę transmisji obrazu pola operacyjnego czy zdalne konsultacje. Platforma może być również wykorzystana celów edukacyjnych i transmisji wydarzeń wymagających wysokiej jakości Full HD 1080p30 i ogromnej skalowalności – np. strumieniowania i nagrywania posiedzeń rad miasta z możliwością zdalnego uczestnictwa dla 100 tys. obserwatorów.
- Przemysł: W zakładach przemysłowych Avaya Equinox może zostać wdrożona jako kanał komunikacji z pracownikami terenowymi. Umożliwia również konsolidację i automatyzację monitoringu urządzeń pomiarowych, automatyczne powiadamianie pracowników i menedżerów o sytuacjach wymagających interwencji oraz ostrzeganie sztabów kryzysowych w razie zaistnienia sytuacji awaryjnych. Platforma umożliwia też realizację bezpiecznej komunikacji z innymi firmami, np. partnerami biznesowymi, dzięki możliwości współpracy z praktycznie dowolnym sprzętem konferencyjnym SIP/H.323 oraz bezpłatnym komunikatorem uruchamianym z poziomu zaproszenia kalendarzowego.
- Firmy wielooddziałowe, pracownicy mobilni: Platforma Avaya Equinox umożliwia efektywną komunikację pomiędzy oddziałami firmy, zdalną pracę na dokumentach i udostępnianie własnego pulpitu przy pracy zdalnej. Rozwiązanie konferencyjne działające w ramach Avaya Equinox jest odporne na wahania jakości sieci i wymaga niższej przepustowości w porównaniu do systemów konkurencyjnych. Jest to szczególnie istotne w przypadku wdrażania w jednostkach zlokalizowanych w miejscu o utrudnionym dostępnie do łączy szerokopasmowych lub w przypadku telepracy.
Podstawowe cechy platformy Avaya Equinox:
- Zaprojektowany z myślą o użytkownikach mobilnych – Jednolity interfejs użytkownika zoptymalizowany pod kątem różnych platform sprzętowych i systemów operacyjnych – w tym urządzeń mobilnych, tabletów, komputerów osobistych, przeglądarek oraz terminali Avaya Vantage – eleganckich urządzenich z dużym, 8-calowym ekranem dotykowym i kamerą, bez żadnych dodatkowych przycisków.
- Łatwy i intuicyjny w użyciu – Rozpoczęcie komunikacji w dowolnym kanale (audio, wideo, chat, transfer plików czy udostępnianie pulpitu) wymaga naciśnięcia tylko jednego przycisku. Komunikacja może też zostać rozpoczęta na podstawie informacji adresowej w oknie przeglądarki, w stopce korespondencji, adresu email czy też automatycznie w wyniku wykrycia przez system okoliczności biznesowej wymagającej kontaktu.
- Brak konieczności pobierania oprogramowania: wspólna praca w przeglądarce. – Avaya Equinox oferuje rozbudowane funkcje pracy zespołowej w przeglądarkach obsługujących standard HTML5 (audio/wideo/chat, współdzielenie i przeglądanie plików, moderowanie spotkań). Dzięki wykorzystaniu technologii WebRTC nie jest konieczne wcześniejsze pobieranie jakichkolwiek aplikacji czy wtyczek, co umożliwia łatwe nawiązywanie połączeń nie tylko z innymi pracownikami firmy, ale też z użytkownikami zewnętrznymi, także zapraszanymi ad hoc.
- Wzrost wydajności pracy i wzmocnienie pozycji rynkowej dzięki inteligentnym rozwiązaniom cyfrowym. – Wszystkie mechanizmy komunikacji i pracy zespołowej dostępne w ramach platformy Avaya Equinox mogą być wykorzystywane w procesach biznesowych przedsiębiorstwa i zostać umieszczone bezpośrednio w aplikacjach biznesowych wspierających realizację procesów lub zapewniających przepływ informacji i zadań. Takie podejście, zgodne z koncepcją przedsiębiorstwa cyfrowego, daje szansę uzyskania wyjątkowej pozycji na rynku dzięki zwiększeniu efektywności wykorzystania czasu i kompetencji pracowników.
- Zgodność z Avaya Breeze – Platforma Equinox jest w pełni zgodna ze środowiskiem deweloperskim Avaya Breeze, które umożliwia bezpośrednią integrację procesów i systemów biznesowych z warstwą komunikacyjną oraz tworzenie produktów dostępnych w ramach społeczności Avaya SnappStore. Avaya Breeze™ Client SDK, pozwala na pełną personalizację aplikacji komunikacyjnej (w tym ról użytkownika, agenta i kierownika) bądź osadzenie jej bezpośrednio w aplikacji i w odpowiednim kontekście biznesowym.
- Łatwy dostęp do najwyższej jakości transmisji wideo i audio w wysokiej rozdzielczości, z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. -Komunikatory i terminale Equinox w niezawodny i bezpieczny sposób obsługują komunikację głosową i wideo wysokiej jakości. Połączenie można nawiązać z dowolnego urządzenia i z dowolnej sieci, a zdalny dostęp nie wymaga skomplikowanej konfiguracji i zestawiania połączeń VPN. Na wszystkich urządzeniach danego użytkownika klient Equinox ma jeden, wspólny identyfikator, co przyspiesza realizację procesów.
- Ciągłość komunikacji i efektywne działanie bez przerw – Mechanizmy przesyłania i trwałego zapisywania treści multimedialnych (tekstu, materiałów audio i wideo, obrazów i plików) umożliwiają pracownikom uzyskiwanie dostępu oraz wysyłanie wiadomości przeznaczonych dla zespołu – w czasie rzeczywistym albo w innym, dogodnym terminie.
- Zmniejszenie złożoności i ograniczenie kosztów użytkowania wielu rozwiązań. – Avaya Equinox to platforma, która łączy różne metody prowadzenia komunikacji zacierając podział pomiędzy komunikacja bezpośrednią i środowiskiem pracy grupowej. Co ważniejsze, pozwala ona na przejście w firmie od komunikacji zunifikowanej do koncepcji przedsiębiorstwa cyfrowego, w którym komunikacja nie jest już odrębnym silosem, lecz jest w pełni zintegrowana z innymi procesami. w ramach jednego, w pełni software’owego i kompleksowego rozwiązania.
Oferta i dostępność:
Avaya Equinox już jest dostępna w Polsce. Pierwsi partnerzy handlowi firmy Avaya przeszli już szkolenia i zostali certyfikowani do wdrażania tej platformy. Trwają też już pierwsze wdrożenia tego rozwiązania. Platforma jest oferowana w pakietach, w modelu licencjonowania zależnym od liczby użytkowników, z możliwością subskrypcji lub zastosowania stałej ceny, a także w tradycyjnym modelu cenowym opartym na liczbie jednoczesnych użytkowników w przypadku telekonferencji. Firma Avaya zapewnia też łatwą ścieżkę migracji dla obecnych użytkowników systemów komunikacyjnych firm Avaya i Nortel. Dotychczasowi klienci systemów Unified Communications firmy Avaya otrzymają bezpłatną możliwość korzystania z komunikatorów Equinox po aktualizacji do najnowszej wersji oprogramowania.