Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

AWS Amazon Web Services – idealnie dopasowane klocki lego, jak AWS pomaga firmom rosnąć.

Przedstawiciele AWS Polska. Od lewej: Tomasz Stachlewski (Solutions Architect) i Tomasz Starzec (Account Manager)

 

Podczas spotkania prasowego 31 sierpnia 2017 r. w Warszawie o działalności biznesowej i portfolio usług Amazon Web Services opowiadali Tomasz Starzec i Tomasz Stachlewski. Chmura zdominowała współczesną cyfrową gospodarkę. „Bariera przejścia w chmurę jest bardzo krótka, finansowa – bardzo mała”, z kolei skalowalność rozwiązania zapewnia jego rozwój w miarę wzrostu potrzeb przedsiębiorstwa.

 

Główne korzyści, jakie chmura zapewnia klientom to: szybkość i zwinność (agility), poświęcenie się temu, co ważne oraz obniżenie kosztów dzięki utylizacji serwerowni (o 70–80%). Według Forrester Research 2/3 budżetu IT pochłania utrzymanie serwerowni.

 

W 2006 r. powstał dział usług chmurowych AWS, który oferuje ponad 90 usług, takich jak Big Data, AI (Amazon Polly – usługa zrobiona w Polsce). W samym 2016 r. wprowadzono 1017 nowych funkcji. Przedstawiciele AWS Polska prezentowali główne atuty ich oferty, w tym: innowacyjność, ekonomię skali (od początku istnienia AWS obniżyli cenę usług 62 razy) i co najważniejsze – wsłuchiwanie się w potrzeby klientów i odpowiadanie na nie nowymi funkcjami czy strategią działania. Rozwiązania AWS budowane są jak układanka z idealnie dopasowanych klocków lego (usług).

 

Oferta AWS wpisuje się w trend demokratyzacji IT, czyli każdy może szybko zacząć korzystać z usług AWS, nowe usługi i funkcje są dostępne natychmiast, firmy-klienci mogą działać na całym świecie. Każda firma korzystająca z usług IT może skupić się na rzeczach ważnych dla biznesu i jej klientów, z krótkim czasem od pomysłu do realizacji, z małym kosztem porażki. To dobre powody, by inwestować w innowacje. Tym bardziej że średni czas istnienia firmy z indeksu S&P spadł z 67 lat w 1920 r. do 15 lat obecnie.

 

Z kolei o praktycznym zastosowaniu usług i produktów Amazon Web Services w biznesie opowiadali przedstawiciele firm PLL LOT, DreamLab Onet oraz Vivid Games. Prezentowane na żywo case study są zawsze najlepszym argumentem za wdrażaniem innowacji.

 

Autor: Ela Jaworska