Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Aż 69% Polaków uważa, że producenci powinni być zobowiązani do ułatwienia naprawy urządzeń cyfrowych, lub wymiany ich części, np. ekranów czy baterii, wynika z najnowszego badania Eurobarometru.

Polacy najczęściej wymieniają urządzenia cyfrowe na nowsze z powodu ich uszkodzenia, pogorszenia sprawności, albo gdy otrzymują interesującą ofertę w ramach umowy z dostawcą usługi. Aż 69% Polaków uważa, że producenci powinni być zobowiązani do ułatwienia naprawy urządzeń cyfrowych, lub wymiany ich części, np. ekranów albo baterii, wynika z badania Eurobarometru.

 

Polacy najczęściej (ankietowani mieli możliwość maksymalnie trzech wskazań) wymieniają sprzęt cyfrowy (m.in. laptopy czy komórki) z powodu uszkodzenia urządzenia (38%), pogorszenia sprawności tego urządzenia(30%), oferty w ramach umowy z dostawcą usług (20%), a także wówczas, gdy niektóre aplikacje lub programy przestają im na tym urządzeniu działać (13%), bądź też gdy chcieliby mieć urządzenie z nowymi funkcjami lub usługami (13%). Jednocześnie dla 54% ankietowanych Polaków nie ma znaczenia ile energii pochłaniają usługi online takie jak np. streaming video czy wyszukiwanie internetowe. Twierdzą, że jeżeli dowiedzieli by się o tym, nie wpłynęłoby to na ich korzystanie z tych usług. Zużycie energii bierze pod uwagę jedynie 22% ankietowanych. Natomiast 14% respondentów deklaruje, że nie korzysta z usług on-line. Reszta nie ma na ten temat zdania.

 

Polacy raczej chętnie oddawaliby zużyty sprzęt do recyklingu. Najczęściej wtedy, gdy punkt recyklingu byłby w pobliżu, albo gdy zyskaliby pewność, że nie powoduje to potencjalnego zagrożenia dla ich prywatności. Bardziej byliby skłonni do rozważenia recyklingu, jeżeli wiedzieliby jak ten proces przebiega, a także wówczas gdyby otrzymali rekompensatę pieniężną, czy vouchery. Jedynie 16% respondentów stwierdziło, że nie oddałoby sprzętu cyfrowego do recyklingu. Zdaniem aż 69% ankietowanych, producenci powinni mieć obowiązek ułatwienia naprawy poszczególnych części urządzeń cyfrowych (np. monitorów czy baterii), przy czym 15% z nich uważa, że powinno być tak nawet wówczas, gdy sprzęt miałby kosztować więcej. Natomiast 18% ankietowanych uważa, że wytwórcy nie powinni mieć takiego obowiązku, z 7% deklaruje, że nie używa sprzętu cyfrowego.

 

Polacy twierdzą też, że byliby skłonni udostępniać swoje dane m.in. w celu poprawy badań medycznych, poprawy reagowania w sytuacjach kryzysowych, w celu poprawy transportu publicznego i zanieczyszczenia powietrza, czy też w celu poprawy efektywności energetycznej. Jednocześnie 43% ankietowanych deklaruje, że nie chce udostępniać swoich danych osobowych w żadnym celu (średnia dla UE to 34%). Zdaniem 61% ankietowanych Polaków przydatne byłoby posiadanie jednego identyfikatora cyfrowego, z którego można byłoby korzystać przy wszystkich usługach on-line, zarówno publicznych jaki prywatnych. Z kolei 28% uważa taki identyfikator za nieprzydatny. Wśród wszystkich państw UE za identyfikatorem cyfrowym opowiedziało się 64% badanych.

 

Badanie pn. “Wpływ cyfryzacji na codzienne życie” przeprowadzono w grudniu 2019 roku metodą wywiadów bezpośrednich na próbie ponad 1 tys. użytkowników internetu w Polsce. Była to część badania, obejmującego wszystkie państwa Unii Europejskiej (próba ponad 26 tys. osób).

 

https://itreseller.pl/itrnewrada-europejska-osiagnela-porozumienie-w-sprawie-przyszlego-programu-strategicznej-innowacji-europejskiego-instytutu-innowacji-i-technologii-eit-na-lata-2021-2027/