Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Aż 90% konsumentów ceni szczególnie szybkość reakcji i jakość komunikacji w handlu elektronicznym

W badaniu “Delivering for shoppers in 2024” firmy nShift dowiedziono, że 90% konsumentów uważa szybką i terminową komunikację za kluczową część doświadczenia e-commerce. Jej brak, oznacza zwykle odwrót od danego sklepu internetowego. 

nShift to producent oprogramowania do zarządzania dostawami, stąd dostęp do informacji z rynku ma całkiem szeroki i zróżnicowany. W badaniu “Delivering for shoppers in 2024” firma sprawdziła m.in. jakie są kluczowe elementy oceny konsumentów płynące z customer experience (CX). Okazuje się, że aż 90% klientów uważa, że szybkie reakcje i jakość komunikacji są ważne dla ich ogólnego doświadczenia. Co więcej, około 87% konsumentów wydaje mniej lub całkowicie rezygnuje z marek, które nie zapewniają doskonałej obsługi. Badanie podkreśla też, że sposób, w jaki sprzedawcy detaliczni będą się wyróżniać w oparciu o CX, będzie w tym roku definiującym trendem w handlu detalicznym.

„Konsumenci nie spodziewają się, że pogorszą jakość swoich doświadczeń tylko dlatego, że robią zakupy online” – powiedział Sean Sherwin-Smith, dyrektor produktu ds. obsługi posprzedażnej w nShift – „Oczekują regularnej i istotnej komunikacji. Zakładają też, że ta komunikacja dotrze do nich kanałami – telefonem, mediami społecznościowymi, e-mailem – które dla nich działają. Komunikowanie się z klientami na każdym etapie zakupów, dostawy i zwrotów to także fantastyczny sposób na budowanie lojalności wobec marki wśród kupujących i zachęcanie ich do powrotu po więcej”.

Badanie w swoim podsumowaniu zawiera także pięć wskazówek, jak ograniczyć ryzyko zaistnienia słabego CX. Są to, kolejno: przejrzysty wybór formy dostawy, sprawna komunikacja (np. automatyczne powiadomienia i śledzenie przesyłek w czasie rzeczywistym, ale też komnikacja pozakupowa), prosta procedura zwrotów, wybór przewoźników, którzy podzielają cele (np. środowiskowe) organizacji oraz dokładne zaznajomienie się ze swoją grupą docelową.