Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Badania McAfee ujawniają: 45% mężczyzn zwróci się do AI, aby napisać wiadomości miłosne w te Walentynki

McAfee, światowy lider w dziedzinie ochrony online, ujawnia rolę, jaką narzędzia sztucznej inteligencji (AI) odgrywają w randkowaniu online oraz konsekwencje, jakie ma to dla wzrostu liczby oszustw typu catfishing.

W te Walentynki 45% mężczyzn (i 39% wszystkich dorosłych) rozważa użycie sztucznej inteligencji do napisania listu miłosnego, w porównaniu do odpowiednio 30% i 26% w ubiegłym roku, co wskazuje na zwiększone wykorzystanie narzędzi AI do celów romantycznych.

Drugie coroczne badanie McAfee „Modern Love” objęło 7000 osób w siedmiu krajach na całym świecie i wykazało, że prawie jeden na czterech (23%) Amerykanów korzysta z narzędzi sztucznej inteligencji do tworzenia zdjęć lub innych treści podczas randek online. Kontrastuje to wyraźnie z odczuciami ludzi na temat otrzymywania treści generowanych przez sztuczną inteligencję. Prawie dwie trzecie (64%) wyraziło nieufność wobec potencjalnych zainteresowań miłosnych, które wykorzystywały obrazy generowane przez sztuczną inteligencję i boty czatu na swoich profilach. Co więcej, rozpowszechnienie oszustw romansowych ujawniło się, gdy jedna trzecia (31%) Amerykanów stwierdziła, że ich rozmowy z potencjalną miłością online okazały się być rozmową z oszustem.

Pomimo mieszanych uczuć i doświadczeń, skuteczność sztucznej inteligencji jest niezaprzeczalna: 69% osób zgłosiło, że otrzymało większe zainteresowanie i lepsze odpowiedzi, korzystając z treści wygenerowanych przez AI, niż gdy tworzyli lub korzystali z własnych oryginalnych treści. Ponadto 39% Amerykanów planuje lub rozważa wykorzystanie sztucznej inteligencji do napisania kartki walentynkowej lub innych wiadomości do ukochanej osoby. Ten sentyment jest sprzeczny odczuciami badanych na temat otrzymania wiadomości stworzonej przez AI: 57% osób stwierdziło, że byliby zranieni lub obrażeni, gdyby dowiedzieli się, że sztuczna inteligencja napisała ich walentynkową wiadomość.

„Możliwości sztucznej inteligencji są nieograniczone, ale niestety są też zagrożenia. Dla osób, które są nieśmiałe w rozpoczynaniu rozmów, którym brakuje czasu na stworzenie idealnej wiadomości lub których zdjęcia można by rozjaśnić, sztuczna inteligencja oferuje narzędzia, które pomogą cieszyć się całą zabawą i emocjami związanymi z randkami online” – powiedział Steve Grobman, dyrektor ds. technologii w McAfee.

„Niestety wiemy, że cyberprzestępcy również wykorzystują sztuczną inteligencję do skalowania złośliwej działalności. Ponieważ osoby poszukujące miłości spędzają więcej czasu w Internecie w okresie poprzedzającym Walentynki, oszuści wykorzystują sztuczną inteligencję do udawania miłości w celu kradzieży pieniędzy lub danych osobowych. Zachęcamy ludzi do zrównoważenia romantycznej nadziei zdrowym sceptycyzmem, do wstrzymania się przed udostępnieniem poufnych informacji online i do upewnienia się, że używają odpowiednich narzędzi do ochrony swojej prywatności, tożsamości i danych osobowych” – kontynuował Grobman

Osoby szukające miłości są często bardziej podatne na oszustwa, a cyberprzestępcy wykorzystują tę podatność na swoją korzyść, angażując się w długie i wyrafinowane próby okradania ofiar. 57% Amerykanów stwierdziło, że zostali poproszeni o przelanie pieniędzy wkrótce po poznaniu miłosnego zainteresowania, a 30% z nich zostało poproszonych o przesłanie ponad 1000 dolarów.

Badanie zostało przeprowadzone online w styczniu 2024 r. przez Market Research Company, MSI-ACI za pośrednictwem poczty elektronicznej, zapraszając osoby w wieku 18 lat i starsze do wypełnienia kwestionariusza online. W sumie 7 000 dorosłych z 7 krajów wypełniło ankietę, w tym ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Australii, Indii i Japonii.