Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Badania operatora sieci PLAY ujawniają niebezpieczne zachowania Polaków w korzystaniu z bankowości i zakupów on-line.

Nie zabezpieczyłeś smartfona antywirusem? Hacker to wykorzysta! Z badania przeprowadzonego na zlecenie Play wśród polskich użytkowników smartfonów wynika, że aż 65% z nich płaci za zakupy w Internecie przy pomocy urządzeń mobilnych, 23% przy okazji transakcji podaje swój numer karty kredytowe. Z kolei z bankowości on-line przez smartfona korzysta już 66% posiadaczy urządzeń mobilnych. Jednocześnie, jak wynika z badania F-secure,  zaledwie 37% użytkowników smartfonów pomyślało o tym, aby zabezpieczyć go jakimkolwiek programem antywirusowym! W praktyce co najmniej 16% transakcji bankowych na smartfonach przebiega bez żadnej dodatkowej ochrony, co może narażać Polaków na ogromne straty finansowe. Skąd taka beztroska postawa? Badania ujawniają, że głównym winnym jest zatrważający brak wiedzy – co piąty ankietowany stwierdził, że przy korzystaniu z bankowości on-line lub zakupów przez smartfona nie ma się czego bać, nawet bez programów ochronnych, a ludzie wyolbrzymiają zagrożenia jakie wiążą się z korzystaniem z internetu w telefonie lub tablecie!

 

Zakupy przez Internet na urządzeniach takich jak smartfon i tablet oraz korzystanie z bankowości on‑line stają się powoli normą. Smartfon mamy zawsze pod ręką, co sprawia, że możemy skorzystać z jego pomocy zawsze, gdy tylko przyjdzie nam do głowy pomysł na nowy zakup lub potrzebujemy puścić przelew bankowy. Zakładamy, że wystarczającym zabezpieczeniem jest korzystanie z aplikacji udostępnianych przez banki lub operatorów finansowych i w rezultacie zapominamy o podstawowym zabezpieczeniu, jakim jest program antywirusowy. Mylnie kojarzymy go jedynie z urządzeniami typu laptop czy komputer stacjonarny.

 

Jak pokazują badania F-Secure aż 93% Polaków deklaruje, że korzysta z jakiejś formy zabezpieczenia antywirusowego, co wydaje się dość dobrym wynikiem. Jednak, gdy zaczynamy zgłębiać temat okazuje się, że w przypadku użytkowników smartfonów jakikolwiek program antywirusowy ma na nim zainstalowane zaledwie 37% ankietowanych. Polacy zapominają bowiem, że identyczna ochrona jest potrzebna na każdym urządzeniu podłączonym do internetu – w tym także na smartfonach – zwłaszcza jeśli służy nam on do zakupów on-line lub do bankowości mobilnej.

 

Tymczasem badania Play zrealizowane w październiku 2016 roku wykazały, że aż 65% użytkowników smartfonów płaci za zakupy w Internecie właśnie przy pomocy telefonu lub tabletu. 23% podaje w  trakcie takich zakupów numer karty kredytowej. Jeśli dodamy do tego informację, że 66% użytkowników smartfonów i tabletów korzysta z aplikacji do bankowości mobilnej, to widzimy, że mamy do czynienia ze sporym problemem. Zwłaszcza, że w ciągu minionego roku 36% użytkowników zetknęło się (osobiście, w rodzinie lub gronie najbliższych znajomych) z jakąś formą ingerencji osób trzecich w ich smartfon, w tym 19% miało do czynienia z zainfekowaniem smartfona przez wirus, a 5% przez program szpiegowski.

 

Skąd zatem tak beztroska postawa Polaków i niechęć do instalowania antywirusa na smartfonie? 40% użytkowników po prostu nie czuje takiej potrzeby lub nie pomyślało o takiej ochronie, co oznacza, że nie są w pełni świadomi zagrożeń, które mogą wystąpić podczas korzystania z Internetu w komórce. Jest jednak nadzieja na ocalenie finansów Polaków. Z badania Play wynika, że 66% użytkowników smartfonów i tabletów chciałoby lepiej zabezpieczyć swoje dane podczas korzystania z Internetu na urządzeniu mobilnym, zaś 64% uważa, że korzystając z aplikacji bankowej w telefonie lepiej posiadać zainstalowaną dodatkową ochronę.

 

Wychodząc naprzeciw tej potrzebie Play zaproponował swoim użytkownikom usługę Ochrona Internetu, czyli roczny pakiet antywirusowy w smartfonie za wręcz symboliczną kwotę 29 zł 90 gr (zwykle takie programu kosztują blisko 100 zł). Program można zainstalować korzystając ze sklepu Play (Android) lub z iStore (IOS).  Dwa pierwsze miesiące użytkownik ma za darmo, a przez kolejne 10 miesięcy chroni swoje transakcje on-line za 2,99 PLN miesięcznie. Usługę można także uruchomić wysyłając SMS o treści START na numer 228.

 

Bezpieczeństwo w Internecie jest kwestią, której nie można bagatelizować. Cyberprzestępcy są w stanie w łatwy sposób wykraść dane użytkowników, używanych do transakcji internetowych, takich jak numer karty kredytowej, oraz login i hasło do e-konta bankowego, nie tylko na naszych komputerach, ale i urządzeniach mobilnych. Usługa Ochrona Internetu w Play umożliwia skuteczną ochronę przed atakami hakerów i złośliwym oprogramowaniem.