Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Badanie Komputronika pokazuje, że blisko 54% rodziców nie zamierza kupić dziecku żadnego sprzętu elektronicznego przed rokiem szkolnym. Co z resztą?

Według badania* firmy Komputronik 53,94% nie zamierza kupić swojemu dziecku żadnego sprzętu elektronicznego przed powrotem do nauki. Pozostali – równo po połowie (23,03%) – wyposażą pociechy w sprzęt lub jeszcze nie rozważała takiej możliwości. 

Z ankiety wynika, że 38,57% rodziców planuje przeznaczyć na zakup elektroniki dla swoich dzieci powyżej 3 tys. zł i jest to najczęściej udzielana odpowiedź. Z kolei 12,86% deklaruje, że wyda na ten cel kwotę w przedziale 1500–2000 zł, a 8,57% jeszcze nie ma założonego budżetu na ten cel.

Rodzice w większości (78,58%) preferują zakup nowego sprzętu, co oznacza, że na używany lub odnowiony sprzęt jest w stanie zdecydować się 21,42% z nich, podano. Ponad połowa rodziców (54,84%) preferuje darmowe raty, a cashbacki – 48,39%

„Deklarowane przez rodziców kwoty na zakup sprzętu elektronicznego pokazuje kilka rzeczy. Przede wszystkim wysoki poziom świadomości rodziców na temat elektroniki. Rodzice mają świadomość, że kupno laptopa czy smartfona to wydatek przynajmniej na kilka lat, stąd stawiają wydajność ponad ceną. Z drugiej strony, rozwój technologii, wzrost wymagań sprzętowych, a także możliwości komputerów, m.in. w zakresie wykorzystywania generatywnej sztucznej inteligencji w codziennym życiu, sprawiają, że wymagania użytkowników również rosną wprost proporcjonalnie do tych zmian” – powiedziała dyrektor marketingu i PR w Komputronik Karolina Pietz-Drapińska, przywoływana w notatce.

Ankietowani stawiają na wydajność urządzenia (82,85%) cenę (79,31%), wytrzymałość baterii (54,28%), wsparcie techniczne (38,57%), marka (35,71%) oraz wygląd (25,71%).

88,49% rodziców zapytanych w badaniu deklaruje, że ich dziecko ma już na własność przynajmniej jedno urządzenie elektroniczne (komputer/laptop/tablet/smartfon). Z tego 68,42% dzieci ma smartfon, 35,20% komputer, a tablet posiada 30,59% dzieci. Większy procent uczęszczających do szkół ma smartwatcha – 28,85% niż laptopa – 18,42%. 11,51% dzieci w wieku szkolnym nie posiada jeszcze żadnego urządzenia elektronicznego.

46,05% rodziców na pytanie z możliwością wielokrotnego wyboru, „jakie oprogramowanie jest najczęściej używane przez Twoje dzieci do nauki” odpowiedziało, że ich dziecko używa komputera wyłącznie do gry i zabawy.

Wśród pozostałych 43,75% dzieci korzysta na pecetach z pakietu MS Office, 24,34% używa narzędzi do komunikacji, takich jak Google Meets czy Zoom, a 13,49% wykorzystuje komputery do Google Clasroom. 6,58% wskazało inne rozwiązania.

* Badanie zostało przeprowadzone 29 lipca – 12 sierpnia 2024 roku metodą CAWI na ogólnopolskiej grupie 985 osób.