Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Badanie Pracuj.pl ujawnia kontrast w podejściu najmłodszych pracowników do AI

Jak wynika z badania, 38% osób w wieku 18-24 lat obawia się wpływu AI na swoją sytuację zawodową, mimo że to właśnie oni mają największą wiedzę na temat narzędzi opartych na tej technologii.

Najnowsze wyniki pokazują, że 37% przedstawicieli pokolenia Z korzystało z AI w pracy – więcej niż w innych grupach wiekowych (32% wśród 25-34 lat, 22% wśród 45-54 lat). Młodzi pracownicy wykazują też lepsze zrozumienie mechanizmów działania technologii: 39% wie, czym jest chociażby promptowanie AI, podczas gdy wśród wszystkich badanych odsetek ten wynosi 27%.

Mimo obaw, 52% pokolenia Z uważa, że sztuczna inteligencja  może pomóc w przygotowaniu profesjonalnego CV, a 50% deklaruje, że dzięki niej szybciej da się dopasować dokumenty do ofert pracy. Jednocześnie 47% młodych badanych uważa za nieuczciwe korzystanie z AI przy tworzeniu CV – jest to więc dużo większy odsetek, niż w starszych grupach wiekowych. trzeba przyznać, że to zaskakujące podejście.

 

 

Badanie ARC Rynek i Opinia dla Pracuj.pl (grudzień 2024) na próbie 2059 osób potwierdza, że młodzi traktują AI jako naturalne narzędzie pracy, ale jednocześnie wciąż podkreślają ogromne znaczenie ludzkiej interakcji w kluczowych decyzjach zawodowych.