Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Badanie SAP Emarsys wskazuje, że klienci wciąż nie mają przekonania do AI w procesie zakupowym

Czy sztuczna inteligencja poprawia doświadczenie zakupowe klientów w handlu detalicznym? Interesujących danych dostarcza badanie przeprowadzone przez SAP. 

Jak wskazuje badanie SAP Emarsys, jedynie 51% kupujących uważa, że ​​sztuczna inteligencja ma pozytywny wpływ na ich doświadczenia zakupowe. Mimo to ponad trzy czwarte (77%) kupujących woli marki oferujące spersonalizowane rekomendacje, co jest częstym przypadkiem zastosowania sztucznej inteligencji w handlu detalicznym. Wynika to z nowego badania przeprowadzonego przez SAP Emarsys, które sugeruje wyraźny konflikt między obawami konsumentów dotyczącymi sztucznej inteligencji, a ich chęcią czerpania rzeczywistych korzyści z jej stosowania – podkreślając szansę sprzedawców detalicznych na edukację i utrzymanie klientów.

Według badania prawie jedna czwarta (24%) konsumentów obawia się, że sztuczna inteligencja negatywnie wpłynie na ich doświadczenia zakupowe, a 86% twierdzi, że woli interakcję z ludźmi niż sztuczną inteligencję. Co ciekawe, tylko 27% potrafi odróżnić w Internecie człowieka od chatbota AI. Ta negatywna postawa często wynika z tego, że konsumenci nie dostrzegają, że za ich najlepszymi doświadczeniami stoi sztuczna inteligencja. Chociaż kupujący cenią spersonalizowane treści, dostosowane rekomendacje i szybką realizację transakcji, niewielu zdaje sobie sprawę, że za tymi postępami stoi sztuczna inteligencja.

Badanie wykazało również, że wielu konsumentów jest zaniepokojonych wykorzystaniem gromadzenia danych na potrzeby sztucznej inteligencji – 63% chciałoby, aby sprzedawcy detaliczni znaleźli lepszą równowagę między gromadzeniem danych a poprawą swoich doświadczeń zakupowych. Biorąc to pod uwagę, Emarsys zaleca firmom edukowanie swoich klientów na temat wartości ich danych, aby poprawić ich doświadczenia w witrynach internetowych, aplikacjach, a nawet portfelach mobilnych.

Według Kelsey Jones, globalnego dyrektora ds. marketingu produktów w SAP Emarsys, „Nie należy przeceniać korzyści płynących ze sztucznej inteligencji w handlu detalicznym ani w oczach marek, ani w oczach klientów. Oczywiste jest, że dzisiejsi klienci nie są w pełni przekonani o wartości sztucznej inteligencji, ale wykorzystywane w sposób odpowiedzialny mogą naprawdę poprawić doświadczenie użytkownika we wszystkim, począwszy od otrzymywania rekomendacji bardziej dostosowanych do ich potrzeb, po ułatwienie procesów zakupowych.”

IFA 2023 – targi coraz bardziej „domowe” i eko?