Bafang prezentuje nowe silniki do rowerów elektrycznych na targach Eurobike 2025

Podczas zakończonych właśnie we Frankfurcie nad Menem targów Eurobike 2025 firma Bafang zaprezentowała dwa nowe silniki centralne do rowerów elektrycznych: M430 Cargo oraz M510RS. To rękawica rzucona niemieckiemu Boshowi.
Oba modele należą do kategorii napędów montowanych centralnie, co przekłada się na korzystniejsze rozmieszczenie środka ciężkości – bliżej centrum i niżej – poprawiając stabilność jazdy. Jednocześnie oznacza to większe obciążenie dla układu napędowego, w tym łańcucha i przekładni.
Model M510RS został stworzony z myślą o rowerach e-MTB, czyli elektrycznych rowerach górskich. Oferuje moc nominalną 250 W, zgodną z przepisami obowiązującymi w większości krajów, przy mocy szczytowej sięgającej aż 790 W. Maksymalny moment obrotowy wynosi 110 Nm. Silnik waży 2,9 kg i wykorzystuje połączenie czujników momentu i kadencji, co przekłada się na precyzyjne i płynne wsparcie, dostosowane do siły pedałowania użytkownika. Bafang deklaruje maksymalne wspomaganie na poziomie 340% wysiłku rowerzysty.
Z kolei M430 Cargo to propozycja skierowana do rowerów cargo, które muszą radzić sobie z przewozem znacznie większych ładunków – od zakupów po pasażerów. W tej wersji silnik oferuje nawet 800% wspomagania oraz moment obrotowy do 150 Nm (w konfiguracji przeznaczonej na rynek północnoamerykański). Minusem może być jednak masa jednostki, która wynosi aż 4 kg.
Uzupełnieniem oferty jest nowa aplikacja Bafang Go, pozwalająca użytkownikom dostosować parametry pracy silnika do własnych preferencji i stylu jazdy. Informacje na temat cen oraz dostępności nowych modeli nie zostały jeszcze podane.