Baidu przewyższa kwartalne szacunki przychodów w zakresie sprzedaży reklam i usług chmurowych

W czwartek Baidu przekroczył szacunki analityków dotyczące przychodów za pierwszy kwartał, co jest konsekwencją ożywienia sprzedaży reklam i większego popytu na produkty chmurowe oparte na sztucznej inteligencji. 

Akcje spółki notowane na giełdzie w USA wzrosły w handlu przed otwarciem sesji o około 3%. Baidu zintensyfikowało ostatnio wysiłki mające na celu zwiększenie sprzedaży swoich produktów i usług związanych ze sztuczną inteligencją.

To strategiczne posunięcie wpisuje się w inicjatywę rebrandingu wizerunkowego, mimo że spółka w dalszym ciągu większość przychodów czerpie ze sprzedaży reklam.

Ten największy dostawca wyszukiwarek w Chinach, odnotowała przychody w wysokości 31,51 miliarda juanów (4,37 miliarda dolarów) za trzy miesiące zakończone 31 marca, w porównaniu ze średnimi szacunkami analityków na poziomie 31,21 miliarda juanów według danych LSEG.

„Przychody Baidu Core z marketingu internetowego pozostały stabilne, podczas gdy kompleksowa optymalizacja naszego stosu technologii AI w dalszym ciągu napędzała wzrost naszych przychodów z AI Cloud w tym kwartale” – powiedział współzałożyciel i dyrektor generalny Robin Li w komunikacie o wynikach.

Przychody Baidu Core, które obejmują sprzedaż reklam w wyszukiwarkach, oferty w chmurze i inicjatywy dotyczące pojazdów autonomicznych, wzrosły o 4% do 23,8 miliarda juanów.

Tymczasem przychody z usługi przesyłania strumieniowego iQIYI spadły o 5% do 7,9 miliarda juanów. Według danych LSEG Baidu odnotował skorygowany dochód netto w wysokości 7 miliardów juanów za kwartał, przekraczając średnią szacunkową analityków na poziomie 5,57 miliarda juanów.

IT RESELLER nr 357/2024 “Inwestycje w nasze rozwiązania są kluczowe dla każdego biznesu” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Maciej Kamiński, Dyrektor Samsung Memory na Polskę i region CEE