Bank Pekao S.A. wzywa Comarch Consulting S.A. do zapłaty 100 mln zł. kary za nienależyte wykonywanie umowy.
Bank Pekao S.A. wezwał Comarch Consulting S.A., spółkę zależną Comarch S.A., do zapłaty 100 mln zł. za nienależyte wykonywanie umowy, dotyczącej kompleksowej obsługi systemu Comarch Internet Banking (bankowość korporacyjna). Comarch kwestionuje zasadność naliczenia kary i podejmie niezbędne kroki prawne, a także będzie dochodził roszczeń z tytułu naruszenie dobrego imienia spółki.
Wezwanie dotyczy podpisanej w grudniu 2005 roku umowy z Bankiem Pekao S.A. Zgodnie z pismem banku, Comarch nie dotrzymał zapisanych w umowie parametrów gwarantowanego poziomu świadczenia usług (Service Level Agreement). Comarch nadal świadczy usługi w ramach umowy zawartej z bankiem.
Zarząd Comarch nie uznaje wezwania za zasadne, wskazując na brak podstaw faktycznych i prawnych do naliczenia takiej kary. Przekroczenie parametrów SLA wynika z przyczyn leżących po stronie banku. Liczba transakcji przetwarzanych przez system Comarch Internet Banking wielokrotnie przekroczył założenia określone w umowie, a inwestycje banku w rozbudowę i modernizację infrastruktury niezbędnej do właściwego funkcjonowania systemu informatycznego były niewystarczające. Znaczna część obecnie funkcjonującej infrastruktury dysponuje taką samą mocą obliczeniową jak w 2008 roku. Obecnie jest to dalece niewystarczające do obsługi systemu.
Comarch wielokrotnie informował bank, w tym również drogą pisemną, że modernizacja infrastruktury i zwiększenie pierwotnych założeń wydajnościowych oraz rozbudowa Comarch Internet Banking są niezbędne, aby dostosować system do ilości procesowanych w nim transakcji. Kwota wezwania w żaden sposób nie jest uzasadniona w piśmie przesłanym przez bank oraz kilkudziesięciokrotnie przekracza limit odpowiedzialności CA Consulting S.A. wynikający z zapisów umownych.
Zarząd Comarch S.A. informuje, że zaistniała sytuacja nie będzie miała istotnego wpływu na działalność operacyjną i sytuację finansową Grupy Comarch.