Beyond.pl wprowadza pakiet ratunkowy dla instytucji publicznych i firm komercyjnych, który pomoże poprawić rentowność biznesu i ograniczą negatywne skutki pandemii.
Beyond.pl, jeden z liderów polskiego rynku data center i cloud computingu, rusza na pomoc przedsiębiorstwom i instytucjom publicznym w okresie pandemii. Spółka ogłasza uruchomienie pakietu usług, które pomogą poprawić rentowność biznesu i ograniczą negatywne skutki COVID-19.
Trwająca pandemia, widmo lockdownu i spowolnienia gospodarki na najbliższe miesiące wywołuje coraz większy niepokój zarówno wśród przedsiębiorców, jak i osób zarządzających instytucjami publicznymi.
„Jako Beyond.pl czujemy, że nie możemy ograniczać się do biernej obserwacji sytuacji. Mamy realne możliwości, by pomóc instytucjom publicznym i firmom przetrwać ten trudny czas, gdy znajdując się pod silną presją optymalizacji i racjonalizacji kosztów są zmuszone do ograniczania wydatków i wstrzymywania inwestycji. Technologia jest teraz fundamentem edukacji, pracy zdalnej czy sprzedaży, a wydajna infrastruktura jest jej motorem napędowym. Ze wsparcia IT w czasie pandemii nie można zrezygnować. Wręcz przeciwnie. Efektywne wykorzystanie zasobów IT pomoże złagodzić negatywne skutki gospodarcze i społeczne pandemii.” – zwraca uwagę Wojciech Stramski, CEO Beyond.pl. W tej sytuacji zdecydowaliśmy o wprowadzeniu pakietu usług, które zmniejszają barierę dostępu do technologii przy jednoczesnej możliwości uwolnienia kapitału, który jest niezbędny do przetrwania pandemii.
Kolokacja zwrotna w Beyond.pl
Jednym z założeń pakietu pomocowego Beyond.pl jest „kolokacja zwrotna”. W ramach współpracy odkupiony zostanie od firm używany sprzęt IT np. macierze i serwery, co pozwoli uwolnić gotówkę zamrożoną w sprzęcie i przeznaczyć ją na inwestycje lub bieżącą działalność. Aby sprzęt został odkupiony, firma zobowiązuje się korzystać z usług kolokacji Beyond.pl w okresie co najmniej 3 lat. W ramach pakietu kolokacji zwrotnej, w zależności od terminu ustalonej współpracy, Beyond.pl może ponadto świadczyć usługi przez pierwsze miesiące za łączną opłatę 1 złotego pomagając tym samym firmom przetrwać w nadchodzących miesiącach. Z kolei firmy, które uruchomią współpracę w zakresie standardowej usługi kolokacji na okres od 3-5 lat otrzymają pakiet usług za 1 złoty odpowiednio od 3-6 miesięcy.
Chmura na wyciągniecie ręki
Beyond.pl obniża również ceny usług chmurowych: chmury publicznej e24cloud oraz publicznej i prywatnej VMware. Przez pierwsze 6 miesięcy można będzie z tych usług skorzystać z upustem wynoszącym do 50% przy umowie na minimum 3 lata. W ramach pakietu anty-covidowego Beyond.pl wspiera też projekty migracyjne do chmury mogąc zaoferować pierwsze 6 miesięcy usług nawet za 1 złoty miesięcznie przy kontraktach 3-letnich.
Spółka przygotowała też wsparcie w zakresie chmury globalnej Microsoft, jednak z pakietu pomocowego mogą skorzystać firmy nie korzystające dotychczas ze wsparcia w ramach sytuacji COVID-19 od Microsoft. Firmy korzystające z płatnej subskrypcji Microsoft 365 mogą otrzymać za darmo przez 12 pierwszych miesięcy oprogramowanie Microsoft Teams Exploratory. Pakiet zawiera pełne wersje usług online, m.in. Exchange Online (Plan 1), Microsoft Search, Microsoft Planner, Office Online, SharePoint Online, etc.
W przypadku komercyjnego zakupu subskrypcji Microsoft 365 z usługą Teams Beyond.pl dostarczy 12-miesięczną bezpłatną subskrypcję rozszerzenia Audio Conferencing, która umożliwia organizację telekonferencji z wykorzystaniem połączeń telefonicznych szczególnie istotnych w okresie wzmożonej pracy zdalnej.
Bezpłatne usługi dla wybranych instytucji publicznych
„Beyond.pl idzie o krok dalej w pakiecie pomocowym dla wybranych instytucji publicznych – jednostek oświaty, służby zdrowia, samorządów. Dla nich spółka będzie mogła świadczyć usługi kolokacji za 1 złoty nawet przez najbliższe pół roku. Do końca maja 2021 r. zapewnimy kolokację wybranym instytucjom publicznym, które wyrażą na to chęć, za symboliczną złotówkę. Później mogą one zdecydować, czy chcą z usługi korzystać na zasadach komercyjnych czy też z niej w ogóle zrezygnować.” – tłumaczy Wojciech Stramski.
Instytucje publiczne, które zdecydują się skorzystać z propozycji Beyond.pl będą pokrywać wyłącznie koszty uruchomienia usługi (łącza, licencje oraz koszt transportu sprzętu do centrum danych operatora) oraz opłaty energii elektrycznej, którą skonsumuje ich infrastruktura w najbezpieczniejszym i najbardziej energooszczędnym obiekcie w Polsce – Data Center 2 w Poznaniu. Jeśli zdecydują się kontynuować utrzymanie kolokacji w Beyond.pl od czerwca 2021 r., będą mogły skorzystać z preferencyjnych warunków przez okres kolejnych 3 lat.
„Zapewniając przestrzeń serwerową i utrzymanie sprzętu w naszym centrum danych pokrywamy ponad 50% całkowitych kosztów kolokacji. Pozwala to instytucjom przeznaczyć zaoszczędzone środki na walkę z pandemią. W praktyce oszczędności te mogą okazać się jeszcze większe, bo przechowując swój sprzęt u siebie, rzadko szacuje się całkowite koszty utrzymania infrastruktury IT. Nie liczy się kosztów wykorzystania powierzchni biurowej i technicznej, personelu, etc. Również koszty energii będą niższe, ponieważ Data Center 2 jest jednym z najbardziej energooszczędnych obiektów w Polsce.” – dodaje Wojciech Stramski.
Administracja publiczna będzie mogła również skorzystać z usług chmury publicznej e24cloud, która jest udostępniona za 1 złoty przez najbliższe 6 miesięcy. Usługi te mogą być wykorzystywane dla celów zapewnienia np. lepszej obsługi obywateli. Opłaty będą dotyczyć wyłącznie administracji i wymaganych licencji Microsoft.
Dołącz do projektu
Projekt ma charakter otwarty. Beyond.pl zaprasza do akcji inne firmy z sektora IT, które swoimi usługami i produktami na preferencyjnych warunkach wesprą gospodarkę i sektor publiczny w czasie walki z pandemią. Z pakietu pomocowego Beyond.pl mogą skorzystać firmy komercyjne z całej Europy oraz polskie instytucje publiczne. Aby zakwalifikować się do wsparcia ze strony Beyond.pl firmy będą musiały przejść przez weryfikację wewnętrzną uwzględniającą m.in. standing kredytowy.
https://itreseller.pl/itrnewatos-wprowadza-rozwiazanie-atos-onecloud-migracja-do-chmury-w-modelu-one-stop-shop/