Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Bezos po rozmowie z Trumpem rezygnuje z pomysłu informowania o cenach cła na Amazonie

Amazon wycofał się z pomysłu informowania klientów o tym, jaką część w cenach produktu stanowią amerykańskie cła. Do zmiany decyzji doszło tuż po rozmowie telefonicznej Jeffa Bezosa z Donaldem Trumpem.

Amazon brał pod uwagę wprowadzenie informacji pokazujących, jaka część ceny produktu to wynik ceł wprowadzonych przez administrację Trumpa. Dzięki temu amerykańscy klienci mogliby zobaczyć, o ile więcej płacą za zakupy z powodu politycznych decyzji.

Biały Dom natychmiast wyraził sprzeciw wobec pomysłu Amazona, określając go jako działanie o charakterze politycznym i nacechowane niechęcią. Rzeczniczka prezydenta Trumpa uznała, że takie oznaczenia przy produktach mogą służyć wpływaniu na poglądy konsumentów.

Jeff Bezos, założyciel i obecny prezes wykonawczy Amazona, zdecydował się porzucić wspomniany pomysł krótko po rozmowie telefonicznej z prezydentem Stanów Zjednoczonych. Donald Trump pochwalił następnie Bezosa w rozmowie z mediami, podkreślając:

„Jeff Bezos to bardzo sympatyczny człowiek. Sprawnie rozstrzygnął sprawę i podjął słuszną decyzję”.

 

Donald Trump

 

Według dostępnych informacji, cały projekt był tylko jedną z wewnętrznych propozycji i dotyczył głównie produktów kosztujących mniej niż 20 dolarów. Finalnie Amazon wycofał się jednak z tego rozwiązania kilka godzin po fali krytyki ze strony administracji rządowej.

Jak wiemy, relacje między Donaldem Trumpem a Jeffem Bezosem są od dłuższego czasu napięte. Prezydent wielokrotnie krytykował Bezosa z powodu jego powiązań z „Washington Post”, należącego do miliardera. Mimo tych konfliktów Bezos podejmował próby poprawy wzajemnych stosunków, uczestnicząc w istotnych wydarzeniach politycznych i wspierając prezydencką inaugurację.