Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

„Bezpieczeństwo jest kwestią techniczną, której nie można upolityczniać.” – Huawei podczas MWC 2019, odniósł się do ostatnich kwestii związanych z cyberbezpieczeństwem oraz udziałem Huawei w budowie sieci 5G.

Podczas odbywających się właśnie w Barcelonie targów MWC 2019 Peter Zhou, Chief Marketing Officer (CMO) w Huawei Wireless Network Product Line, odniósł się do ostatnich kwestii związanych z bezpieczeństwem cybernetycznym rozwiązań Huawei oraz udziału firmy w budowie sieci 5G.

 

Cyberbezpieczeństwo

CMO zauważył, że bezpieczeństwo jest kwestią techniczną, której nie można upolitycznić. Wykluczenie z rynku jednego z głównych producentów rozwiązań 5G może przełożyć się podniesienie kosztów związanych z wprowadzeniem technologii dla sieci nowej generacji, co w ostateczności wpłynie na ich przeniesienie na konsumentów. Niemniej rozumie on, że niektóre kraje mogą być zaniepokojone korzystaniem z rozwiązań Huawei. Dlatego też CMO przypomniał, że Huawei nie składa tylko werbalnych obietnic, ale również oferuje faktyczne rozwiązanie tej kwestii.

 

„Huawei rozmawia z zainteresowanymi stronami z branży i rządami, które są zainteresowane wykorzystaniem Huawei do uzyskania zgody na ustanowienie standardów przemysłowych. Chcemy budować zaufanie ludzi do rozwiązań i sprzętu Huawei, na przykład poprzez Centra Weryfikacji Cyberbezpieczeństwa takie jak w Brukseli i Wielkiej Brytanii. Jest to nasz ciągły wysiłek, który opiera się na samej technologii, a przy tym transparentności firmy. W Huawei mamy nadzieję, że inżynierowie i naukowcy z całego świata będą ze sobą współpracować i opracowywać standardy bezpieczeństwa.” – powiedział Peter Zhou, CMO Huawei Wireless Network Product Line.

 

Przypomniał on także, że w ostatnim czasie chiński rząd wielokrotnie powtarzał, że rodzime firmy są zobligowane do przestrzegania praw w krajach, w których prowadzą działalność. CMO zwrócił także uwagę, na ostatnie wypowiedzi Ren Zhengfeia, dyrektora generalnego i założyciela Huawei, w których podkreślał on, że jeśli firma w jakikolwiek sposób naruszyłaby bezpieczeństwo klientów, to wolałby zamknąć firmę. W opinii Petera Zhou, obecna sytuacja nie ma wpływu na strategie biznesowe Huawei. Jest on bardziej motorem napędowym dla inżynierów firmy, zwłaszcza w odniesieniu do rozwoju nowych produktów. Dodatkowo obawy o bezpieczeństwo Huawei w pewnym sensie przyczyniły się do promocji samej marki, a także jej technologii 5G.

 

Komercjalizacja 5G

Peter Zhou, zwrócił uwagę, że Huawei jest gotów do dyskusji z różnymi przedsiębiorstwami oraz operatorami telekomunikacyjnymi. Firma zdaje sobie sprawę, że operatorzy telefonii komórkowej już wdrożyli ogólnodostępną sieć o szerokim zasięgu. Dzięki temu mogą też zaspokajać podstawowe potrzeby przedsiębiorstw pod kątem bezpieczeństwa i niezawodności, aby zapewniać im indywidualną (prywatną) sieć. Niemniej, CMO zwraca uwagę, że należy rozważyć wzajemne połączenia między sieciami publicznymi i prywatnymi.

 

„Dla komercjalizacji 5G bardzo ważny jest przemysł wetykalny/IoT. Niemniej model biznesowy pod ten proces został już ugruntowany w erze 4G dla operatorów – np. w Chinach, połączenia IoT z obsługą LTE przekroczyły dziesięć milionów. 5G jest tutaj po prostu lepszym rozwiązaniem – podkreślił Peter Zhou, CMO Huawei.Wierzę, że w 2019 roku będziemy mieli sieć próbną. W rzeczywistości mamy już pewne stałe postępy. Ponadto, jeśli mówimy o dojrzałości dużego komercyjnego roll-outu 5G, nie będzie on gotowy, dopóki nie będzie pełnego dostępu do urządzeń końcowych 5G.”

 

Huawei otwarty na współpracę z innymi producentami

CMO, odniósł się również współpracy Huawei z innymi dostawcami, na którą firma jest otwarta. Zaznaczył on, że ekosystem IoT jest bardzo ważny, a Huawei nadal koncentruje się na dostarczaniu sprzętu, warstwy infrastrukturalnej oraz na budowie samej platformy.

 

„Kiedy dziś rano usłyszałem wiadomość od innych przedstawicieli branży, że poczynili oni pewne postępy w technologii antenowej, byłem z tego powodu bardzo szczęśliwy. W przeszłości współpracowaliśmy z GSMA przy tworzeniu forum komórkowego, stworzyliśmy bezprzewodowe X Labs, a także utworzyliśmy globalny program Open Labs. Poprzez te i inne aktywności, cały czas staramy się napędzać cały ekosystem.” – podsumował Peter Zhou, CMO Huawei.