Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

BIG InfoMonitor: Polacy są winni firmom telekomunikacyjnym 1,5 mld zł

Jak wynika z danych BIG InfoMonitor, zadłużenie osób i firm w sektorze telekomunikacyjnym przekroczyło w październiku br. 1,5 mld zł. Oznacza to, że niemal 317 tys. podmiotów zalegało z płatnościami, a średni przeterminowany dług wynosił 4 732 zł.

16% dłużników telekomunikacyjnych wpisanych do rejestru BIG InfoMonitor stanowią przedsiębiorcy – jest ich blisko 52 tys., jak podała firma. Statystyka pokazuje także, że większość zalegających klientów telekomów (49% – 156 tys.) stanowią mężczyźni, kobiety z kolei 34% (108 tys.).

„Sektor telekomunikacyjny w Polsce stoi przed wieloma wyzwaniami, które wymagają nie tylko konieczności poniesienia znacznych wydatków na realizację inwestycji, ale także skutecznej adaptacji do zmieniających się regulacji prawnych. Operatorzy zmuszeni są do ponoszenia dużych kosztów związanych z rozwojem nowoczesnych technologii, takich jak 5G, co może wpłynąć na dalszą rentowność branży. Z kolei rosnące zaległości płatnicze ze strony klientów stwarzają dodatkowe ryzyko finansowe, które wymaga skuteczniejszego zarządzania. W kontekście tych wyzwań kluczowe będzie dla operatorów zrównoważenie inwestycji w infrastrukturę z efektywnym zarządzaniem kosztami operacyjnymi i minimalizowaniem ryzyka związanego z zadłużeniem klientów” – zaznaczył główny analityk BIG InfoMonitor Waldemar Rogowski, którego słowa przytoczono w notatce.

Jeśli chodzi o kryterium wiekowe, to najwięcej (71 tys.) niesolidnych dłużników telekomy mają wśród osób w wieku 35-44 lat. Pod tym względem drugie miejsce zajęło pokolenie millenialsów – 61 tys. osób z nieopłaconymi zaległościami. Podium zamykają osoby w wieku 45-54 lat, w tej grupie demograficznej na koniec października było łącznie niemal 54 tys. dłużników.

Biorąc pod uwagę regiony, największe zadłużenie odnotowano w województwie mazowieckim, gdzie łączna kwota długu wyniosła ponad 239 mln zł, a średni dług 5 802 zł. Na drugim miejscu znalazło się województwo śląskie z zadłużeniem o wartości 203 mln zł i przeciętnym zaległym zobowiązaniem wynoszącym 4 621 zł, a trzecie miejsce przypadło województwu dolnośląskiemu, gdzie łączna kwota zadłużenia wyniosła 149 mln zł, a średnie zadłużenie to 4 654 zł.

W ostatnim analizowanym okresie kwota zadłużenia telekomunikacyjnego zwiększyła się o 33,5 mln zł, za to o 11,3 tys. spadła liczba dłużników. Z kolei jeszcze rok wcześniej (październik 2023/2022) odnotowano znaczący spadek zaległości z tego tytułu – o ponad 63 mln zł, przy jednoczesnym skoku niepłacących – o 20,5 tys., zakończono.