Biznes internetowy Alphabetu, GFiber, poszukuje zewnętrznych inwestycji
GFiber, będący własnością spółki-matki Google’a, konkuruje z większymi dostawcami usług internetowych, w tym z Comcast, Verizon Communications i AT&T. Teraz jego celem jest rozszerzenie swojej ekspansji.
Alphabet planuje szukać zewnętrznych inwestycji dla GFiber, swojej firmy sprzedającej Wi-Fi i łączność internetową w niektórych częściach Stanów Zjednoczonych, jak w poniedziałek firma poinformowała agencję Reuters.
Odkąd spółka-matka Google’a 14 lat temu obiecała, że 100-krotnie zwiększy prędkość Internetu za pomocą kabli światłowodowych, GFiber rozszerzył swoją działalność na 15 stanów, począwszy od uruchomienia w 2012 roku w Kansas.
GFiber powiedział agencji Reuters, że w ciągu ostatnich sześciu lat potroił swoją bazę klientów, nie podając całkowitej liczby użytkowników. W 2023 r. podpisał umowy, które umożliwią świadczenie usług w ponad 25 dodatkowych miastach.
Mimo to firma boryka się z konkurencją ze strony dużych operatorów będących tam „od zawsze” i nie świadczy jeszcze usług internetowych na dużych obszarach Stanów Zjednoczonych, w tym w sześciu z 10 najbardziej zaludnionych miast, w tym w Nowym Jorku.
„Ten kolejny krok w pozyskiwaniu kapitału zewnętrznego umożliwi im (GFiber) zwiększenie wiodącej pozycji technicznej, poszerzenie zasięgu i zapewnienie lepszego dostępu do Internetu większej liczbie społeczności” – powiedziała w oświadczeniu dla agencji Reuters Ruth Porat, prezes i dyrektor ds. inwestycji Alphabet.
Przyszłym celem GFiber jest uniezależnienie się od Alphabetu – jak podało źródło Reutera, chcące zachować anonimowość.
Przychody z reklam Alphabet rozczarowują, a akcje spadają o 6%