Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

BLIK zmierza do podwojenia skali działalności w ciągu najbliższych 36 miesięcy

BLIK to powszechny standard płatności mobilnych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). W nowej strategii na lata 2025-2027 BLIK chce podwoić skalę swojej działalności, jak zapowiedział prezes PSP – operatora systemu BLIK – Dariusz Mazurkiewicz.

„Przygotowywana obecnie nasza nowa strategia zakłada 'zdublowanie’ BLIKA w perspektywie trzech lat” – powiedział Mazurkiewicz podczas spotkania z dziennikarzami. Podwojenie skali działalności ma objąć wszystkie parametry, w skład których wchodzą liczba i wartość transakcji, przychody i zysk.

Założenia strategii na razie dotyczą tylko rynku polskiego. Obecnie BLIK jest dostępny na Słowacji, gdzie rozwija współpracę z dwoma bankami: Tatra banka i mBank SK. Jak podkreślił Mazurkiewicz, jest to bardzo wstępna faza działalności. Prezes podkreślił, że Słowacja jest o tyle ważnym rynkiem, że obowiązuje tam waluta euro i obecność na tym rynku może ułatwić dalszą ekspansję.

„Mamy bardzo ambitne plany dotyczące kilku rynków europejskich” – powiedział Mazurkiewicz, nie podając szczegółów.

Udziałowcami PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard.