BLIK zmierza do podwojenia skali działalności w ciągu najbliższych 36 miesięcy

BLIK to powszechny standard płatności mobilnych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). W nowej strategii na lata 2025-2027 BLIK chce podwoić skalę swojej działalności, jak zapowiedział prezes PSP – operatora systemu BLIK – Dariusz Mazurkiewicz.

„Przygotowywana obecnie nasza nowa strategia zakłada 'zdublowanie’ BLIKA w perspektywie trzech lat” – powiedział Mazurkiewicz podczas spotkania z dziennikarzami. Podwojenie skali działalności ma objąć wszystkie parametry, w skład których wchodzą liczba i wartość transakcji, przychody i zysk.

Założenia strategii na razie dotyczą tylko rynku polskiego. Obecnie BLIK jest dostępny na Słowacji, gdzie rozwija współpracę z dwoma bankami: Tatra banka i mBank SK. Jak podkreślił Mazurkiewicz, jest to bardzo wstępna faza działalności. Prezes podkreślił, że Słowacja jest o tyle ważnym rynkiem, że obowiązuje tam waluta euro i obecność na tym rynku może ułatwić dalszą ekspansję.

„Mamy bardzo ambitne plany dotyczące kilku rynków europejskich” – powiedział Mazurkiewicz, nie podając szczegółów.

Udziałowcami PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard.