Blisko 2/3 Polaków nie miałoby nic przeciwko, gdyby przy ich rekrutacji do pracy wykorzystano sztuczną inteligencję, pomimo że budzi to kontrowersje, wynika z badania Pracuj.pl
Blisko 2/3 Polaków nie miałoby nic przeciwko, gdyby przy ich rekrutacji do pracy wykorzystano sztuczną inteligencję – wynika z badania Pracuj.pl. Nie oznacza to jednak, że użycie AI (ang. artificial intelligence) przez działy HR nie budzi kontrowersji. Największe wątpliwości związane są z podejmowaniem przez nią ostatecznej decyzji o zatrudnieniu. Technologie coraz odważniej wchodzą w codzienność rekrutacji, a smartfony, sieć i media społecznościowe stały się codziennym narzędziem szukania pracy przez kandydatów.
Najważniejsze informacje:
- 2/3 Polaków nie byłoby zniechęconych do rekrutacji, gdyby wspierała ją AI.
- Najbardziej pozytywnie odbierane jest wsparcie AI przy przygotowaniu CV.
- 9 na 10 badanych wykorzystuje smartfony i sieć przy szukaniu pracy.
- Narzędzia szukania pracy: portale z ofertami, social media i wyszukiwarki.
- Co trzeci szukający pracy sięga po rekrutacyjne aplikacje mobilne.
Cyfrowa rekrutacja tu i teraz
Algorytmy nie takie straszne
Wiele treści dotyczących sztucznej inteligencji skupia się na potencjale przejmowania przez nią miejsc pracy czy na zagrożeniach związanych z nieodpowiedzialnym wykorzystaniem Big Data. To ważne wyzwania, ale zbyt rzadko podkreśla się zalety AI i jej wpływ na nasz codzienny komfort. Warto zwrócić uwagę na fakt, że niechęć części badanych wobec sztucznej inteligencji w rekrutacji maleje w wypadku, gdy dostają dowody jej korzystnego wpływu na trafność wyboru kandydata. To ważna informacja pokazująca, że proces adaptacji AI w HR powinien być prowadzony w sposób transparentny, przedstawiający efekty i rozwiewający wątpliwości co do przyczyn jej wykorzystania– komentuje Maciej Chwiłoc, Dyrektor ds. Rozwoju Technologii w Grupie Pracuj.
https://itreseller.pl/grupa-ab-z-kolejnym-kwartalem-mocnego-wzrostu-przychodow-i-podwojenia-zysku-netto/