Blue Yonder, światowy dostawca usług cyfrowych dla łańcuchów dostaw i sprzedaży wielokanałowej, działać będzie teraz w obrębie Panasonic Corporation i rozwija działalność w Polsce.
Blue Yonder, światowy dostawca usług cyfrowych dla łańcuchów dostaw i sprzedaży wielokanałowej, działać będzie teraz w obrębie Panasonic Corporation. Na polskim rynku firma wykorzystująca sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do wspierania przedsiębiorstw, zatrudnia w tej chwili około 150 specjalistów i planuje powiększenie zespołu.
Przejęcie Blue Yonder przez Panasonic
W kwietniu tego roku Panasonic Corporation ogłosiła przejęcie 80 procent udziałów w Blue Yonder (o wartości 5,6 miliardów USD), co uzupełniło wcześniejsze 20 procent, nabyte w lipcu 2020 roku. Jak podkreślają przedstawiciele obu spółek, transakcja ta pozwoli na dalszy rozwój rozwiązań umożliwiających m.in. usprawnianie operacji biznesowych klientów w duchu zrównoważonego rozwoju. Połączenie doświadczenia Panasonic w dziedzinie inżynierii przemysłowej, IoT i najnowszych technologii z rozwiązaniami Blue Yonder dla łańcuchów dostaw i handlu, opartymi na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym, przyniesie nową wartość dla klientów korzystających z usług spółki. Panasonic wraz z Blue Yonder umożliwią klientom podejmowanie jeszcze bardziej zautomatyzowanych i użytecznych decyzji biznesowych.
Blue Yonder w Polsce
Blue Yonder Poland działa już od ponad 9 lat, jako jedno z trzech światowych centrów kompetencyjnych spółki, rozwijając m.in. jej sztandarowy projekt – platformę Luminate. Pandemia koronawirusa była intensywnym okresem dla firmy i jej klientów – wiele przedsiębiorstw zrozumiało wówczas, jak ważne są nowoczesne, zdalne rozwiązania do monitorowania łańcucha dostaw. W tym samym czasie Blue Yonder w znacznym stopniu zmieniło tryb działania na pracę zdalną. Teraz zamierza rozwijać zarówno zespół pracujący docelowo stacjonarnie – w warszawskim biurze, jak i rekrutuje specjalistów do pracy w trybie zdalnym.
Polscy programiści i specjaliści z branży IT posiadają bardzo rozwinięte zdolności i są cenieni na całym świecie. Dlatego chcemy rozwijać nasz zespół. Nasi pracownicy, zlokalizowani głównie w Warszawie, ale także we wszystkich innych regionach kraju, świadczą usługi konsultingowe, wdrożeniowe, edukacyjne i stanowią wsparcie dla klientów w regionie EMEA. W rekrutacjach bierzemy pod uwagę osoby o różnym stażu, od świeżo upieczonych absolwentów po doświadczonych architektów rozwiązań dla przedsiębiorstw – mówi Piotr Maksimczuk, wiceprezes Blue Yonder w Polsce.
Wyzwania dla branż retail i e-commerce
Opracowywane m.in. w Polsce rozwiązania, proponowane przez Blue Yonder, mają przyczyniać się przede wszystkim do podejmowania szybkich i trafnych decyzji biznesowych. Miniony rok pokazał, że przedsiębiorcy opierający swoje działania na cyfrowych łańcuchach dostaw, byli w stanie sprawnie realizować zamówienia i produkcję nawet w okresie najpoważniejszych obostrzeń i utrudnień pandemicznych. Szczególnie w branżach FMCG, retail i e-commerce kluczowe jest, aby jak najszybciej dostosowywać się do bieżącej sytuacji i podejmować prawidłowe decyzje w oparciu o dane.
Wyzwania związane z Covid-19, stojące przed producentami i handlowcami, zwiększają zapotrzebowanie na usługi w obrębie cyfrowych łańcuchów dostaw. Cieszymy się, że możemy brać udział w budowaniu nowoczesnych rozwiązań dla przedsiębiorstw na całym świecie, rozwijając centrum kompetencyjne Blue Yonder w Polsce – dodaje Piotr Maksimczuk.
Na światowym rynku klientami Blue Yonder są największe marki takie jak m.in.: Avon, Bayer, Bon Prix, Bosch, Coca-Cola, Ford, Intel, Microsoft, Nike czy Philips.
https://itreseller.pl/co-5-minut-polska-zyskuje-nowego-specjaliste-it/