BMW iX 2025 – Jeszcze większy zasięg i moc oraz nowe technologie

BMW prezentuje odświeżoną wersję elektrycznego SUV-a iX. Nowa generacja modelu oferuje więcej mocy, zasięg do 701 km (WLTP) oraz udoskonalone technologie ładowania i jazdy autonomicznej.
BMW wprowadza na rynek odświeżoną wersję swojego flagowego elektrycznego SUV-a iX. Trzy warianty modelowe – xDrive45, xDrive60 oraz topowy iX M70 xDrive – zyskały po zmianie znaczące ulepszenia w zakresie mocy i zasięgu. Producent podkreśla także poprawioną aerodynamikę, nowoczesne rozwiązania stylistyczne i zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.

Większy zasięg i szybsze ładowanie
Największą zmianą w nowym BMW iX jest poprawa wydajności akumulatora i układu napędowego. Model xDrive60 obiecuje teraz do 701 km zasięgu według cyklu WLTP, co stanowi jeden z najlepszych wyników w segmencie SUV-ów elektrycznych. Wariant xDrive45 oferuje zasięg od 490 do 602 km, a najmocniejsza wersja iX M70 xDrive – od 521 do 600 km.
Nowa generacja akumulatorów o zwiększonej pojemności użytkowej (do 109,1 kWh w xDrive60) pozwala na dłuższą jazdę na jednym ładowaniu. W modelu xDrive45 wprowadzono również szybsze ładowanie prądem stałym do 175 kW, a w xDrive60 i M70 xDrive do 195 kW, co pozwala na uzupełnienie 80% energii w około 35 minut.

Większa moc i lepsze osiągi
Zmiany objęły także napęd iX. Model xDrive45 zyskał dodatkowe 82 KM, i osiąga teraz 408 KM, co skróciło przyspieszenie od 0 do 100 km/h do 5,1 sekundy. BMW iX xDrive60 dysponuje teraz 544 KM i osiąga „setkę” w 4,6 sekundy.
Największe emocje budzi jednak wersja iX M70 xDrive, która generuje maksymalnie 659 KM i moment obrotowy 1100 Nm w trybie Launch Control. Dzięki temu SUV rozpędza się do 100 km/h w 3,8 sekundy, a przy pomiarze metodą „1-Foot Rollout” – nawet w 3,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Wszystkie trzy wersje dysponują silnikami elektrycznymi na obu osiach, więc w każdej z nich mamy napęd na cztery koła,

Nowoczesna stylistyka i zaawansowane technologie
BMW postawiło na odświeżenie wyglądu iX, wprowadzając m.in. nowe reflektory z pionowymi światłami LED oraz opcjonalną podświetlaną atrapę chłodnicy Iconic Glow. Standardowo wszystkie wersje mają 20-calowe felgi, ale w ofercie pojawiły się także 21-, 22- i unikalne w segmencie 23-calowe obręcze kół.
We wnętrzu dominuje nowoczesny design z zakrzywionym wyświetlaczem BMW Live Cockpit Professional i nową generacją systemu operacyjnego BMW iDrive 8.5. W opcji dostępne są m.in. sportowe fotele M, panoramiczny dach Sky Lounge oraz system audio Bowers & Wilkins.

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy
BMW iX 2025 to także krok naprzód w kierunku jazdy autonomicznej. W standardzie znajduje się system asystenta kierowcy Plus, a opcjonalnie dostępny jest asystent autostradowy poziomu 2+, który działa do 130 km/h. To jeden z pierwszych systemów, który umożliwia zmianę pasa za pomocą spojrzenia kierowcy.
Nowe BMW iX pojawi się w salonach wiosną 2025 roku. Ceny w Polsce rozpoczynają się od 375 500 zł.