Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Bosch kontynuuje inwestycje w MedTech. Wspólnie z R-Biopharm rozwinie platformę do diagnostyki molekularnej Vivalytic

Rynek technologii medycznych dynamicznie się rozwija. MedTech to strategiczny obszar rozwojowy dla firmy Bosch, która planuje rozwinąć działalność swojej spółki Bosch Healthcare Solutions z siedzibą w Waiblingen. Koncern nawiązał właśnie współpracę z firmą R-Biopharm, specjalizującą się w rozwiązaniach diagnostycznych. Partnerstwo to będzie koncentrować się na rozwoju uniwersalnej, w pełni zautomatyzowanej platformie analizy molekularnej Vivalytic Bosch.

Jednym z celów dziesięcioletniej umowy jest opracowanie testu PCR na obecność wieloopornych bakterii Gram-ujemnych (MRGN) , który ma zostać wdrożony z użyciem nowatorskiej technologii Bosch BioMEMS. Do końca dekady partnerzy przeznaczą łącznie 150 mln euro na rozwój innowacyjnych testów diagnostycznych in vitro dla systemu Vivalytic. Obie firmy planują także rozszerzyć działania marketingowe.

 

Vivalytic: jeszcze szybsza i skuteczniejsza diagnostyka dzięki technologii BioMEMS Bosch

Vivalytic Analyser to uniwersalne, w pełni zautomatyzowane urządzenie wielkości jednostki centralnej komputera, które umożliwia wykonywanie testów łatwych w dostosowaniu i wdrożeniu przez różnych producentów. W kasecie znajdują się już wszystkie niezbędne odczynniki.

 

Można powiedzieć, że zmniejszyliśmy laboratorium do rozmiaru smartfona” – powiedział Marc Meier, prezes Bosch Healthcare Solutions. Dzięki BioMEMS urządzenie Vivalytic działa jeszcze szybciej i skuteczniej. Wysokowydajny układ opracowany i produkowany przez Bosch umożliwia całkowicie automatyczne przebadanie do 250 cech genetycznych, na przykład patogenów, w jednej kasecie – w niektórych przypadkach może to zająć mniej niż 15 minut.”

 

To nie koniec zalet. Niewielki rozmiar Vivalytic umożliwia szybką i ukierunkowaną diagnostykę bezpośrednio w punkcie pobrań – w gabinecie lekarskim czy w szpitalu – bez konieczności kierowania próbki do centralnego laboratorium, co często zajmuje wiele czasu. Specjaliści z odpowiednim wykształceniem medycznym mogą przeprowadzać testy PCR bez specjalnego przygotowania laboratoryjnego.

To rozwiązanie odpowiadające na bieżące potrzeby systemu opieki zdrowotnej, który mierzy się z coraz większą liczbą chorób wywoływanych przez bakterie wielooporne: w 2019 roku oporność na antybiotyki przyczyniła się do 4,95 mln zgonów na całym świecie, a co roku w Europie bakterie oporne na antybiotyki wywołują 670 tys. zakażeń. W ostatnich latach bakterie te stały się problemem w szpitalach, w których w trakcie leczenia podaje się pacjentom szczególnie duże ilości antybiotyków. Oprócz zagrożeń dla zdrowia, nie można lekceważyć również kosztów finansowych wynikających ze stosowania środków higienicznych i kwarantanny.

 

Rozwijamy się w sektorze technologii medycznych, który jest jednym z naszych strategicznych obszarów rozwojowych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i wiedzy w zakresie badań i rozwoju mikroukładów, diagnostyki molekularnej oraz miniaturyzacji, a także zapleczu produkcyjnemu – nasze perspektywy wyglądają obiecująco” – powiedział Stefan Hartung, prezes zarządu Robert Bosch GmbH. W sektorze MedTech takie modele współpracy pomagają skrócić cykle produkcyjne i otworzyć kanały dystrybucji na tym dynamicznym, innowacyjnym rynku.

 

Przewiduje się, że rynek badań molekularnych w placówkach ochrony zdrowia będzie warty miliardy euro. Do 2030 roku Bosch Healthcare Solutions i R-Biopharm zakładają sprzedaż na poziomie kilkuset milionów euro.

Grupa R-Biopharm z siedzibą w Darmstadt w Niemczech ma wieloletnie doświadczenie w diagnostyce klinicznej i spożywczej. Ponadto firma prowadzi sprzedaż na całym świecie, dzięki czemu posiada cenną wiedzę rynkową.

 

Nawiązanie współpracy z Bosch Healthcare Solutions to ważny moment w realizacji strategii wzrostu Grupy R-Biopharm w obszarze diagnostyki klinicznej” – powiedział dr Frank Apostel, dyrektor operacyjny ds. diagnostyki klinicznej i opieki żywieniowej R-Biopharm Wspólnie będziemy pracować nad ofertą produktów oraz rozwiązań, które mogą odegrać ważną rolę w walce z chorobami i w rozwoju leków.

 

Partnerzy planują opracować testy PCR w kierunku gruźlicy i lekooporności. Kilka dni temu Bosch ogłosił nawiązanie współpracy z firmą z sektora MedTech – Randox Laboratories Ltd. Do końca dekady Bosch wspólnie z dwoma partnerami zainwestuje w dalszy rozwój Vivalytic ok. 300 mln euro.

 

IT RESELLER nr 357/2024 “Inwestycje w nasze rozwiązania są kluczowe dla każdego biznesu” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Maciej Kamiński, Dyrektor Samsung Memory na Polskę i region CEE