Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Bosch Tech Day 2024: Bosch zaprezentował rozwiązania w zakresie oprogramowania dla motoryzacji

W Bosch oprogramowanie odgrywa kluczową rolę, dlatego dostawca technologii i usług rozszerza swoją działalność w tym obszarze: do końca dekady firma zamierza osiągnąć miliardowe przychody ze sprzedaży oprogramowania. „Już od dłuższego czasu zajmujemy się rozwiązaniami software’owymi” – powiedział dr Stefan Hartung, prezes zarządu Bosch, podczas wydarzenia Bosch Tech Day 2024 w Renningen. „Dzięki obszernej i specjalistycznej wiedzy możemy programować nasze produkty samodzielnie. Tworzymy nasze rozwiązania zgodnie z ideą technologii »bliżej nas«, dzięki czemu przyczyniamy się do poprawy jakości życia użytkowników”.

Oprogramowanie Bosch już teraz działa w wielu obszarach, m.in. w dużych zakładach produkcyjnych, wielu warsztatach samochodowych czy branży medycznej: ostrzega kierowców przed pojazdami jadącymi pod prąd, chroni cenne zasoby, kieruje maszynami budowlanymi, a nawet znajduje zastosowanie w Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Inżynierią programowania zajmuje się łącznie 48 tys. pracowników Bosch, z czego aż 42 tys. w sektorze Mobility.

„Rozwój oprogramowania gruntownie zrewolucjonizuje branżę motoryzacyjną” – powiedział Hartung.

 

„W przyszłości samochody będą całkowicie zintegrowane ze światem cyfrowym, dzięki czemu będzie je można na bieżąco aktualizować” – dodał dr Markus Heyn, członek zarządu Bosch i prezes sektora Mobility.

 

Samochody będą mogły zostać wyposażane w nowe funkcje nie w warsztacie, lecz przez wygodną bezprzewodową aktualizację oprogramowania (over-the-air). Jak zauważył Markus Heyn: „Dzięki rozwiązaniom Bosch pojazdy będą wolniej się starzeć”.

Mowa tu nie tylko o samochodach osobowych – ciężarówki, motocykle i rowery elektryczne również będą otrzymywać nowe funkcje zwiększające bezpieczeństwo i wygodę za pomocą aktualizacji. Od debiutu inteligentnego systemu przeznaczonego do rowerów elektrycznych pod koniec 2021 roku Bosch wprowadził za pośrednictwem aplikacji eBike Flow ok. 70 nowych funkcji i modyfikacji – od alarmu i możliwości śledzenia po nowe tryby jazdy.

 

Potencjał oprogramowania

Usługi cyfrowe i oprogramowanie są obecnie podstawą sukcesu biznesowego Bosch – stymulują i umożliwiają rozwój innowacji w firmie i całej branży. Obszerna specjalistyczna wiedza w dziedzinach mobilności, produkcji i budownictwa czyni z Bosch atrakcyjnego partnera dla liderów branży informatycznej.

„Aby wykorzystać ogromny potencjał oprogramowania i sztucznej inteligencji, potrzeba współpracy na partnerskich zasadach. Niewiele firm może podołać wyzwaniom samodzielnie. W tym kontekście szczególnie przydatne są rozwiązania typu open-source, które pozwalają firmom dzielić się wiedzą, a tym samym ograniczyć koszty i tworzyć ustandaryzowane rozwiązania” – powiedział Hartung.

 

W dziedzinie sztucznej inteligencji, która staje się kluczowa dla rozwoju oprogramowania, istotną rolę mogą odegrać decydenci – firmy potrzebują bowiem stabilnego otoczenia do planowania i realizacji swoich działań biznesowych. Niedawno Unia Europejska przyjęła rozporządzenie AI Act:

„Akt dotyczący sztucznej inteligencji należy szybko przekształcić w konkretne standardy, aby zapewnić klarowność regulacji. Pomoże to uniknąć niepotrzebnego spowolnienia lub nawet całkowitego zastopowania rozwoju technologii” – dodał Hartung.

 

Początek ery mobilności opartej na oprogramowaniu

W motoryzacji pod wpływem wspomnianych zmian kształtuje się nowy trend: pojazdy oparte na oprogramowaniu. Software staje się coraz ważniejszym elementem przy projektowaniu i rozwijaniu nowych modeli pojazdów. Według niedawno przeprowadzonego badania McKinsey światowy rynek aplikacji i elektroniki w motoryzacji osiągnie w 2030 roku wartość 462 mld dolarów. Od 2023 roku udział oprogramowania w pojazdach się potroi. Firma Bosch zamierza aktywnie uczestniczyć w tym rosnącym rynku i utrzymać pozycję preferowanego partnera dla producentów samochodów na całym świecie.

„Wkraczamy w erę pojazdów opartych na oprogramowaniu” – powiedział Heyn. „To dobra wiadomość dla Bosch, ponieważ tworzymy zarówno komponenty, jak i oprogramowanie. Należymy do nielicznych firm, które w pełni opanowały integrację elektroniki samochodowej z rozwiązaniami w chmurze”.

 

Oferując produkty i usługi takie jak Vehicle Health, Bosch pomaga operatorom flot zapobiegać awariom pojazdów i zwiększać wydajność. Z myślą o branży logistycznej Bosch stworzył cyfrową platformę Bosch L.OS, która ułatwia digitalizację i upraszcza cały łańcuch operacji. Ponadto firma stworzyła specjalny system eBrake to Zero, który umożliwia niezwykle łagodne hamowanie bez nieprzyjemnych wstrząsów. Dzięki tej funkcji zatrzymywanie pojazdu w korku jest nie tylko bardziej komfortowe, ale także zapobiega chorobie lokomocyjnej.

„Nasze oprogramowanie zapewnia płynne poruszanie się i hamowanie pojazdu, porównywalne do jazdy z doświadczonym szoferem” – powiedział Heyn.

 

Mobilności opartej na oprogramowaniu będą towarzyszyć zmiany w konstrukcji pojazdów: od wyspecjalizowanej po scentralizowaną i opartą na wielu systemach, gdzie już pojedyncze komputery i czujniki zapewnią wysoką wydajność działania. Obecnie w jednym samochodzie pracuje około stu jednostek sterujących, dostarczanych przez różnych producentów. Z kolei samochodem opartym na oprogramowaniu będzie kierować nie więcej niż kilkanaście komputerów pokładowych. Z tego względu funkcje specyficzne dla poszczególnych obszarów będą musiały być integrowane w nowoczesnym centralnym systemie. W związku z tym na początku tego roku firmy Bosch i Qualcomm wspólnie zaprezentowały nowy komputer pokładowy, który jako pierwszy łączy funkcje informacyjno-rozrywkowe z zadaniami asystenta kierowcy.

Umożliwi to producentom zmniejszenie nie tylko przestrzeni niezbędnej na montaż, liczby kabli i masy pojazdów, ale przede wszystkim także kosztów. Dzięki połączeniu funkcji informacyjno-rozrywkowych i asystenta kierowcy oszczędności w samych jednostkach sterujących mogą sięgać nawet 30%. Nowoczesne komputery pokładowe już teraz są ogromnym sukcesem Bosch: w ostatnich trzech latach firma osiągnęła sprzedaż o wartości blisko 4 mld euro.

Niezależnie jednak od ich liczby komputery i pakiet oprogramowania w pojazdach muszą być ze sobą połączone, aby umożliwić komunikację pomiędzy komponentami różnych marek. Dlatego spółka zależna Bosch ETAS oferuje rozwiązania middleware, czyli oprogramowanie pośredniczące między komponentami pojazdu a aplikacjami – nawet jeśli pochodzą od różnych dostawców.

Dziś w mało którym samochodzie nie ma komponentów marki Bosch – podobnie w przyszłości nie znajdziemy na drogach pojazdów bez jej oprogramowania.

 

Hewlett Packard Enterprise prezentuje HPE Smart Choice – odpowiedź na potrzeby szybkiej realizacji zamówień