Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Brak szkoleń z cyberbezpieczeństwa w większości firm – najmniejsze zaangażowanie w małych firmach

Aż dwie na trzy firmy nie zorganizowały w ostatnim roku żadnych szkoleń ani działań informacyjnych z zakresu cyberbezpieczeństwa – wynika z raportu InfoJobs Cybersecurity Report.

Największe braki występują w mikroprzedsiębiorstwach, które nie tylko rzadko inwestują w edukację cyfrową, ale również najrzadziej deklarują, że padły ofiarą cyberataków. Postępująca cyfryzacja, która stała się ważnym elementem strategii rozwoju firm, przynosi wiele korzyści – od optymalizacji procesów po zwiększenie konkurencyjności. Jednak wraz z nią pojawiają się nowe ryzyka, w tym coraz bardziej powszechne zagrożenia cybernetyczne. Najtrudniejsza sytuacja dotyczy sektora MŚP, który często działa z ograniczonym budżetem i nie może pozwolić sobie na kosztowne środki ochrony.

Z raportu wynika, że tylko 22% mikroprzedsiębiorstw zdecydowało się na jakiekolwiek szkolenia dotyczące cyberbezpieczeństwa. Co więcej, zaledwie 20% posiada jakiekolwiek informacje na ten temat. Choć może to sugerować niższą świadomość zagrożeń, to właśnie te firmy – jak pokazują dane – rzadziej przyznają się do incydentów cybernetycznych, co może oznaczać brak ich wykrywania.

Paradoksalnie, mikroprzedsiębiorstwa najczęściej obawiają się zagrożeń takich jak wirusy czy trojany bankowe (63%), ale rzadko przekłada się to na konkretne działania prewencyjne. Dla porównania, duże przedsiębiorstwa zgłaszają takie obawy rzadziej – nawet o 10 punktów procentowych mniej – ale ich podejście do zabezpieczeń jest znacznie bardziej systematyczne.

Raport podkreśla pilną potrzebę zwiększenia świadomości i kompetencji cyfrowych, zwłaszcza w najmniejszych firmach, które mimo niskiej liczby zgłoszonych ataków, są szczególnie podatne na zagrożenia.