Branża lotnicza stawia na rozwój – Polska firma Britenet podpisała umowę na partnerstwo z AerCap
Poprzednie dwa lata były dla branży lotniczej okresem wyzwań i sprawdzianem, który wiele zweryfikował. Obecnie obszar ten odradza się, a firmy robią wszystko, aby odrobić poniesione przez ostatnie dwa lata straty. Pomocne są w tym współprace biznesowe z firmami z sektora IT, które dzięki zaawansowanym systemom informatycznym są w stanie wspomóc optymalizację procesów i tym samym pomóc wyjść z kryzysu. Taką umowę na partnerstwo z firmą Britenet podpisał właśnie AerCap – największy na świecie leasingodawca samolotów pasażerskich.
Rynek awiacyjny na świecie podnosi się właśnie z kryzysu spowodowanego wydarzeniami ostatnich dwóch lat – pandemią Covid-19 i wojną w Ukrainie. Z badań IATA wynika, że ruch krajowy plasuje się obecnie na poziomie jedynie 13% mniejszym niż w rekordowym roku 2019, zaś w ruchu międzynarodowym stanowi 70% poziomu z tamtego czasu.
Nowe możliwości i perspektywy rozwoju
Rok 2022 to dla branży lotniczej czas na nowe projekty i na podejmowanie współprac, mających na celu odrabianie strat i wyjście z kryzysu, jakiego doświadczyła. Zdobyte w tym czasie doświadczenie jest niezwykle cennym źródłem informacji, stwarza nowe możliwości i jest doskonałym czasem na rozwój i zapełnienie nisz na rynku. Zauważyła to firma AerCap, a międzynarodowy przetarg, na wsparcie w rozwoju jej aplikacji i systemów, podpisała firma Britenet.
Gigant w branży wybiera Polskę
AerCap to największy na świecie leasingodawca szerokiej gamy samolotów, helikopterów i usług powiązanych z siedzibą w Dublinie. Przedsiębiorstwo stało się największą firmą leasingową na świecie po przejęciu International Lease Finance Corporation w 2014 roku, a następnie GE CAS od General Electric w 2021 roku. Firma Britenet, działająca na rynku IT od ponad 16 lat, będzie miała znaczący udział w rozwoju aplikacji i systemów informatycznych dla AerCap.
Dzięki wygraniu międzynarodowego przetargu, do szerokiego grona naszych klientów dołącza firma z branży lotniczej. Napawa nas to ogromną dumą i optymizmem – podjęte przez nas wiele lat temu plany umiędzynarodowienia polskiej firmy Britenet już dawno przestały być planami, a stały się rzeczywistością. Jestem przekonany, że nasi inżynierowie będą mieli znaczący wpływ nie tylko na rozwój AerCap, lecz także całej branży awiacyjnej na świecie. – podsumowuje Tomasz Dziki, Executive VP & Owner, który podpisywał umowę współpracy Britenet z AerCap.
Polskie firmy pewnymi partnerami
Polska od wielu lat jest wybierana przez międzynarodowe firmy jako lokalizacja dla ich centrów usługi IT. Sektor bankowy, farmaceutyczny, motoryzacyjny, awiacyjny, nowych technologii oraz wiele innych zatrudniają w Polsce tysiące inżynierów IT.
Britenet jest jedną z niewielu firm, które wychodzą temu trendowi naprzeciw i to my docieramy do Klientów, których usługi nearshoringowe/offshoringowe mogą zainteresować. W 2022 wygraliśmy kilka międzynarodowych przetargów dotyczących budowy dedykowanych Delivery Centers dla Klientów z Izraela, Irlandii, czy Wielkiej Brytanii. – wspomina Michał Tomasik, Business Unit Director w Britenet. Konkurowanie z międzynarodowymi firmami, a przede wszystkim wygrywanie z lokalnymi dostawcami naszych klientów z Hiszpanii, Rumunii, Wielkiej Brytanii czy Irlandii jest czymś, co pokazuje nasze przygotowanie, znajomość rynku, profesjonalizm, a przede wszystkim międzynarodową jakość. Utrzymanie tego trendu przez naszą firmę jest jednym z celów na nadchodzące lata. – dodaje.
Rozpoznawanie potrzeb
Elementem rozpoczęcia współpracy są warsztaty poświęcone rozpoznaniu potrzeb projektowych, które odbywają się w Centrach IT Klienta. Do Irlandii, siedziby AerCap, udali się Managerowie Technologiczni Britenet odpowiedzialni za realizację projektów. Będą oni zapoznawać się z systemami oraz oczekiwaniami Klienta, a także poznawać od środka – jego struktury, projekty, kadrę zarządzającą i menedżerską oraz nawiązywać relacje.
Wizyta bezpośrednio u naszego Klienta to najlepsze rozwiązanie, jakie mogliśmy przedsięwziąć.Tylko w taki sposób jesteśmy w stanie najlepiej poznać nie tylko jego samego, lecz także jego potrzeby, tak aby zaproponować działania i przygotować zespoły skrojone idealnie pod jego potrzeby. Tego typu spotkania są również bardzo ważne z perspektywy nawiązywania relacji z zespołem Klienta, co jest kluczowe dla wieloletniej współpracy. – relacjonuje Daniel Wójcikowski, który jest odpowiedzialny za współpracę, pełniąc rolę Senior Project Managera/Site Managera.