Branża turystyczna rozwija się przez dynamicznie – Podróże przyszłości w dobie autonomiczności i centrów danych
Branża turystyczna rozwija się, napędzana między innymi przez dynamicznie zmieniające się trendy w elektromobilności i technologii autonomicznej. Wraz z nimi wzrasta rola centrów danych w całym ekosystemie związanym z podróżowaniem. Technologie mają zrewolucjonizować sposób, w jaki będziemy podróżowali – według Technavio ich udział w rynku turystycznym wzrośnie o 3,70 mld USD w latach 2021-2026, a dynamika wzrostu rynku przyspieszy do 7,67%[1]. Wzrost ten zwiększyłby potencjał zmian zachodzących w branży turystycznej, między innymi w kierunku autonomizacji transportu.
Branża transportowa wyraźnie ewoluuje w kierunku łączności, autonomii, współdzielenia pojazdów (lub usług) i elektryfikacji na rzecz rozwoju produktów i świadczenia usług przyszłości. Przykładowo, w pełni autonomiczne pojazdy, których system oparty jest na centrach danych, mogą zmniejszyć poziom zaangażowania kierowców na długich trasach, czyniąc podróż bardziej płynną i bezpieczną.
Dlatego Equinix, jako globalny lider w dziedzinie centrów danych i rozwiązań w zakresie połączeń międzysystemowych, odgrywa istotną rolę w łączeniu centrów danych z technologiami autonomicznymi. Firma ta obsługuje rozległą sieć połączonych centrów danych na całym świecie, zapewniając solidną i niezawodną infrastrukturę, która wspiera płynny przepływ danych niezbędnych dla podróży przyszłości.
Nowe trendy podróżowania
Współcześni podróżni oczekują, że ich podróż będzie spersonalizowana od początku do końca. Od wyboru celu wyjazdu, porównania cen zakwaterowania, czy usług i rezerwacji, po sprawdzenie setek zweryfikowanych recenzji i znalezienie dopasowanych do nich rozwiązań.
W erze rozwoju technologii i pojazdów autonomicznych, podróżujemy nie tylko w kierunku nowych miejsc, ale także w kierunku nowego doświadczania podróżowania. W rezultacie, połączenie elektromobilności, autonomii i wykorzystania centrów danych może poskutkować pojawieniem się nowych trendów w podróżowaniu, takich na przykład jak rozwój autonomicznych flot pojazdów, rozbudowa infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, czy rozwój inteligentnych systemów transportowych.
Trendy te na pewno będą sprzyjać poprawie efektywności, wygody, bezpieczeństwa oraz redukcji negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Rozwiązania te nie tylko zmienią sposób, w jaki prowadzimy samochód lub podróżujemy czy myślimy o podróżowaniu, ale także całe doświadczenie tych, którzy korzystają z możliwości, jakie dają nam centra danych, będące podstawą zdigitalizowanej branży turystycznej:
„Rośnie poziom łączności między systemami przetwarzającymi dane pasażerów, a systemami bezpieczeństwa, towarowymi, hotelowymi i innymi usługami. Firmy z sektora transportu czy turystyki optymalizują doświadczenia klientów poprzez gromadzenie, wymianę i analizę tych danych. Umożliwiają dzięki temu dostarczanie spersonalizowanych rekomendacji, czy przewidywanie trendów w podróżowaniu” – mówi Petrina Steele, Senior Director w Equinix.
Rola danych w podróżowaniu
Centra danych z pozoru mogą nie wydawać się znaczącym graczem w branży turystycznej. Jednak dzięki jej rozwojowi, ich rola staje się coraz ważniejsza. Przechowują, przetwarzają i analizują znaczną ilość informacji z różnych źródeł, w tym z platform turystycznych. Można je następnie wykorzystać do poprawy i personalizacji doświadczeń związanych z podróżowaniem. W centrach danych oznacza to przejrzystość w zakresie sposobu ich wykorzystywania i przechowywania oraz zapewnienie klientom pełnej kontroli nad tymi zasobami. W świecie podróży oznacza to budowanie zaufania do bezpieczeństwa i niezawodności autonomicznych pojazdów oraz zapewnienie pasażerom jasnego zrozumienia sposobu działania i możliwości, jakie dają te pojazdy.
„Dane te pozwolą nam poprawić wrażenia z podróży, zoptymalizować systemy transportowe, a nawet kształtować całą politykę związaną z podróżowaniem. Co więcej, centra danych Equinix zapewniają bezpieczną i odporną infrastrukturę – chronią prywatność wrażliwych danych w branży turystycznej. Ponieważ takie dane stają się coraz bardziej cenne, a ich przetwarzanie podlega rygorystycznym przepisom, Equinix opracowuje rozwiązania, dbając o bezpieczeństwo fizyczne, szyfrowanie i certyfikaty zgodności, w celu ochrony krytycznych informacji” mówi Petrina Steele, Senior Director w Equinix.
Przyszłość zarówno centrów danych, jak i podróży przyszłości będzie kształtowana przez ciągły rozwój autonomicznych technologii. Jak podkreśla Petrina Steele, Senior Director w Equinix,
„Im częściej korzystamy ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do automatyzacji zadań i poprawy wydajności, tym lepiej będziemy w stanie sprostać zmieniającym się potrzebom naszych klientów, partnerów i społeczności. Wdrażając autonomię opartą na centrach danych, możemy stworzyć przyszłość, która będzie bezpieczniejsza, wydajniejsza i bardziej zrównoważona. Technologie te mogą potencjalnie zapewnić także bezprecedensowy poziom wygody i personalizacji podróży.”