Broadcom próbuje rozwiać plotki o podwyżkach cen VMware, a CEO obiecuje, że nie będą one miały miejsca

Prezes i dyrektor generalny firmy Broadcom, Hock Tan, ponownie wyczuł potrzebę stwierdzenia, że przejęcie VMware przez jego firmę nie doprowadzi do podwyżek cen.

Hock Tan złożył to samo zobowiązanie pięć tygodni temu, ale powołując się na „pytania w doniesieniach prasowych o to, czy zamierzamy podnieść ceny produktów VMware”, wydał wpis na blogu, w którym stwierdza „Odpowiedź jest prosta: Nie”.

Po co dwa razy w ciągu pięciu tygodni podtrzymywać zobowiązanie do niepodnoszenia cen? Ponieważ klienci VMware wydają się być zaniepokojeni. CEO Nutanix, Rajiv Ramaswami, powiedział dziś, że jego firma — która oferuje alternatywę dla VMware – „miała więcej telefonów przychodzących od ludzi, których bezskutecznie próbowaliśmy pozyskać. Chcą oni wiedzieć o potencjalnych implikacjach cenowych i innowacyjnych” związanych z zakupem VMware przez Broadcom.

Prezes Tan w swoim poście stwierdził, że na froncie innowacji wydarzą się tylko dobre rzeczy.

„Broadcom ma skalę i możliwości, aby zainwestować główne zasoby w innowacje w zakresie badań i rozwoju oraz wykorzystać utalentowany zespół VMware, rekrutując najlepszych inżynierów” – napisał. I dodał, że Broadcom planuje inwestować i wprowadzać innowacje w całym „szerokim portfolio VMware – w tym możliwości multi-cloud i cloud-native” z „zgodnym naciskiem na wzrost i innowacje, jednocześnie kontynuując nasze osiągnięcia w dostarczaniu spójnej, uzasadnionej wartości z naszymi uczciwie wycenionymi rozwiązaniami.”

Post stwierdza również: „I, aby było jasne, zamierzamy nadal obsługiwać klientów każdej wielkości”.

„VMware ma solidny ekosystem partnerski, na którym będziemy się opierać, aby pomóc nam w obsłudze nawet najmniejszych firm. Krótko mówiąc, planujemy przyjąć podejście 'no customer left behind’.”

Niestety Broadcom nie zastosował podobnej taktyki nakreślonej przez Tana po przejęciu Symanteca i Computer Associates. Na imprezie w listopadzie 2021 r. powiedziano inwestorom, że Broadcom jest „całkowicie skoncentrowany na priorytetach … 600 strategicznych klientów”. Ostatecznie programy rozwoju zostały mocno obcięte, a klienci otrzymali mało satysfakcjonujące oferty finansowe, na dalsze korzystanie z produktów oferowanych po przejęciu przez Broadcoma, sugerujące wręcz o zmianę operatora.

Podczas wydarzenia w listopadzie 2021 roku Broadcom wyjaśnił również, że poprawia rentowność w przejętych firmach zajmujących się oprogramowaniem poprzez zmniejszenie wydatków na sprzedaż i marketing. Firma zasygnalizowała również, że zamierza szybko zwiększyć zyski VMware.

Post CEO nie odniósł się jednak do tego, jak spółka zamierza to osiągnąć.