Brother Dealer Day 2023 – Doskonały czas do celebrowania świetnych wyników wspólnie z kanałem partnerskim!

14 września, przy iście letniej pogodzie, w pięknych, mazurskich krajobrazach, Brother powitał partnerów na wydarzeniu “Dealer Day 2023”. Zespół IT Reseller był na miejscu z kamerą. W dobie spadków i dość powszechnego narzekania płynącego z wielu punktów rynku, polski oddział firmy Brother, ze swoimi wynikami pozostaje jedną z nielicznych “zielonych wysp” na mapie branży. Wiele z posunięć, które szykuje japońskie przedsiębiorstwo, może owe dobre wyniki jedynie umocnić. Gościem specjalnym wydarzenia był Managing Director – Brother Central and Eastern Europe GmbH, Minoru Jihira.

Lokalizacja to bez wątpienia atut tegorocznego spotkania partnerskiego. Przyznaję, że Brother podjął świetną decyzję wybierając miejsce wydarzenia – z dala od miejskiego zgiełku, za to nadal z dostępem do nowoczesnej infrastruktury. Hotel Marina Club w maleńkiej miejscowości o wdzięcznej nazwie Siła, może pochwalić się ładną, dobrze oświetloną salą główną. To podstawa dla każdego wydarzenia, którego przeważająca część odbywa się właśnie na scenie. Wnętrza są nowoczesne, a dostęp do mobilnego internetu (co zwykle na Mazurach jest pewnym problemem) naprawdę przyzwoity. 

Wydarzenie rozpoczęło się od wystąpienia Country Managera Brother Polska, Piotra Bacy. Szef polskiego oddziału Brothera opowiadał m.in. o wynikach, jakie firma notuje w ostatnim czasie, wyraźnie wyrastając poza to, co mogłoby wynikać z powszechnego obecnie na rynku spowolnienia. W pewnym stopniu może być to swoiste odbicie po słabszych kwartałach, podczas których Brother borykał się z problemami z dostępnością (chociaż nie tylko, bo problemy z dostępnością sprzętu dotknęły w mniejszym lub większym stopniu całą branżę). Dziś, po tych przeszkodach w rozwoju biznesu nie ma już śladu, a urządzenia drukujące Brothera płyną na rynek silnym strumieniem. 

Piotr Baca przedstawił także kilka kluczowych działań firmy, które mają doprowadzić do utrzymania lub nawet wzmocnienia pozytywnego trendu. Przede wszystkim – nowe urządzenia. Brother zawsze miał bogate portfolio, ale jego najbliższa aktualizacja to prawdziwa produktowa eksplozja. 50 nowych urządzeń, które zasilą szeroką paletę producenta, to poważne wzmocnienie i aktualizacja, także w tych obszarach, w których tradycyjnie Brother jest silny. Nowe urządzenia pojawią się zarówno wśród produktów konsumenckich, jak i, przede wszystkim, biznesowych i projektowych. 

Krzysztof Mertowski, Head of Sales w Brother Polska, przedstawił natomiast więcej szczegółów dotyczących nowego portfolio. Brother silnie akcentuje także metamorfozę, jaką przechodzi druk. Typowy, biurowy papier od dawna nie jest jedynym nośnikiem dla druku, niemniej japońska firma robi naprawdę wiele, aby wzmocnić swoją pozycję wśród producentów urządzeń drukujących np. etykiety samoprzylepne. Mnogość nośników to znakomita sprawa, zwłaszcza, gdy jedno urządzenie potrafi obsłużyć ich kilka rodzajów, a takie rozwiązania także znajdują się w portfolio Brothera. 

Brother Polska przypomniał także ze sceny o tym, że dziś to właśnie polski oddział firmy realizuje strategię własnych nośników, dostarczając papier, w tym ten dla urządzeń drukujących np. etykiety. To autorski projekt lokalnych struktur Brothera, za co zespołowi z Polski z pewnością należą się brawa. 

Petros Psyllos, założyciel startupu dostepnosc.pl i członek komisji ds. Innowacyjności i Współpracy z Gospodarką KRASP opowiadał natomiast o AI, dając liczne przykłady zastosowań tak w życiu prywatnym, jak i w biznesie. 

Brother nie tylko opowiadał o nowych urządzeniach, ale także pokazał część z nich. W trakcie wydarzenia odbyły się także prezentacje produktowe, podczas których usłyszeliśmy sporo nt. możliwości i usprawnień. Mnie osobiście spodobały się rozwiązania z obszaru druku etykiet – wielofunkcyjność części z nich jest znakomita i sądzę, że bez problemu znajdą swoje miejsce w bardzo wielu firmach o zróżnicowanym charakterze działalności czy… w działach IT. Brother sam podsunął pomysł drukowania na tzw. etykietach flagowych, co pozwala łatwo znakować okablowanie w centrum danych. 

 

Laureaci Brother Dealer Day 2023

Wieczorem odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród Partner Awards 2022 – 2023 dla najlepszych partnerów firmy. Listę kategorii i nagrodzonych firm przedstawiamy poniżej.

 

Największa liczba kontraktów MPS w Brother Cloud MPS

Zwycięzcą tej kategorii została firma PRYZMAT

 

Największa liczba urządzeń w kontraktach MPS

Zwycięzcą tej kategorii została firma BLUEBRAIN

 

Największy kontrakt MPS w Brother Cloud MPS

Zwycięzcą tej kategorii została firma PIKSELOMANIA

 

Największa liczba urządzeń laserowych biznesowych

Zwycięzcą tej kategorii została firma JTC

 

Największa liczba urządzeń Ink Benefit Plus

Zwycięzcą tej kategorii została firma TERG S.A. 

 

Odkrycie roku – Zwycięzcą tej kategorii została firma JANTAR

 

Podsumowując, Brother zgromadził, pomimo natłoku imprez w tym tygodniu, wielu partnerów handlowych firmy, na wydarzeniu zlokalizowanym dość daleko od Warszawy. To natomiast może świadczyć o silnych relacjach z kanałem partnerskim. Japoński producent posiada szerokie portfolio, a obecnie dostępność urządzeń nie stanowi już problemu – jest więc potencjalnie bardzo silnym punktem rynku druku, także z uwzględnieniem zmian, które ów rynek przechodzi.

Nasza redakcja miała przyjemność gościć podczas wydarzenia, za co bardzo serdecznie dziękujemy, a wszystkim laureatom jeszcze raz bardzo serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów w biznesie z Brother Polska!