Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Brytyjski urząd skarbowy ostrzega młodych influencerów i twórców treści w internecie, że mogą być winni zaległy podatek

Brytyjski urząd skarbowy (HMRC) ma zamiar dać internetowym twórcom treści i influencerom dość surową lekcję życia, przypominając im, że mogą być winni podatek od swoich dochodów.

Chociaż wiele osób „tworzy treści” dla zwykłej przyjemności, a nie dla zarabiania pieniędzy, wzrost monetyzacji na platformach takich jak YouTube, TikTok, Twitch, OnlyFans i innych oznacza, że niektórzy są w stanie utrzymać się z tego hobby. Może to być poprzez opłaty abonamentowe, darowizny, sponsoring i prezenty, które mają potencjał, aby stać się wysoce lukratywne. Według badań przeprowadzonych przez firmę Adobe, która produkuje oprogramowanie do edycji, z którego korzystają ci ludzie, około 2,8 miliona brytyjskich influencerów i twórców treści zarabia średnio odpowiednio 146,86 i 113,19 dolarów na godzinę.

Aktualnie w Wielkiej Brytanii internetowych twórców i influencerów jest około 16 milionów, co jest efektem ubocznym pandemii, ponieważ przed pandemią ta liczba wynosiła 8 milionów. Dlatego ich dochodami zainteresował się urząd skarbowy. Financial Times podaje, że urząd skarbowy wysyła średnio 2,300 listów do osób zajmujących się cyfrową treścią, aby przypomnieć im o ich obowiązkach, a kolejne 2,000 do tych, którzy sprzedają towary na eBayu, Facebooku i Etsy.

Biorąc jednak pod uwagę, że duża część z nich to młodzi ludzie, nie są oni świadomymi oszustami podatkowymi — są po prostu niekompetentni.

Doradca podatkowy i influencerka Jessica Narweh powiedziała: „To nie dlatego, że celowo unikają podatku – to dlatego, że dosłownie nie wiedzą, że powinni go płacić. Głównym ich celem jest 'jak mogę zdobyć followersów?’ – nie sądzę, aby podatek nawet przeszedł im przez myśl, dopóki nie zobaczą innego influencera mówiącego o tym.”