Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Budowa fabryki Wolfspeed w Niemczech została przesunięta o 2 lata

Firma Wolfspeed odwlekła plany budowy fabryki o wartości 3 miliardów dolarów w Niemczech. Budowa rozpocznie się najwcześniej w połowie 2025 roku, czyli dwa lata później niż pierwotnie zakładała. 

Ta inwestycja miała wpisywać się w zestaw działań Unii Europejskiej w zakresie zwiększenia lokalnej produkcji półprzewodników i zmniejszenie zależności od azjatyckich chipów.

Jak podaje Reuters, p cięciu wydatków kapitałowych w związku ze słabością na europejskich i amerykańskich rynkach pojazdów elektrycznych, Wolfspeed z siedzibą w Karolinie Północnej koncentruje się obecnie na zwiększeniu produkcji w Nowym Jorku, podał rzecznik.

Rzecznik poinformował, że planowana fabryka w stanie Saara, w której będą produkowane chipy komputerowe do samochodów elektrycznych, nie została całkowicie złomowana, a firma nadal poszukuje funduszy. Wolfspeed znalazł się pod presją inwestora-aktywisty, aby zwiększyć wartość dla akcjonariuszy po tym, jak jego akcje spadły o około 51% w ciągu ostatniego roku.

Firmy, w tym Intel, TSMC, Infineon, STMicroelectronics i GlobalFoundries ogłosiły plany dotyczące nowych europejskich fabryk po wejściu przez UE w 2022 r. ustawy o chipach. Konkurując z podobnymi planami w USA, Chinach i Japonii, ustawodawstwo miało na celu zebranie 43 miliardów euro (47 miliardów dolarów) w drodze inwestycji publicznych i prywatnych w celu wzmocnienia regionalnego przemysłu półprzewodników. Został on opracowany po tym, jak pandemia Covid-19 spowodowała światowy niedobór półprzewodników i miał ułatwić produkcję najnowocześniejszych chipów w Europie.

Zgodnie z unijną ustawą o żetonach środki publiczne są dostarczane przez rządy stanowe i krajowe, a weryfikacja projektów odbywa się w Brukseli. Niemcy, największa gospodarka Europy, przodowały w wspieraniu planów firm Intel, TSMC, Infineon i Wolfspeed. Jednak żaden z nich nie uzyskał jak dotąd zgody UE.