Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

BYD prezentuje Super e-Platform – 5 minut ładowania na 400 km zasięgu

BYD Super e-Platform

Chiński gigant motoryzacyjny BYD ogłosił premierę Super e-Platform – przełomową technologię „megawatowego błyskawicznego ładowania”. Nowa platforma umożliwia osiągnięcie mocy ładowania na poziomie 1 MW (1000 kW), co pozwala na uzupełnienie energii na 400 km zasięgu w zaledwie 5 minut.

Super e-Platform opiera się na pełnej architekturze 1000V, w której wszystkie kluczowe komponenty, takie jak akumulatory, silniki i systemy zasilania, zostały dostosowane do pracy pod wyższym napięciem. Zastosowanie nowych akumulatorów „flash charge” pozwoliło na redukcję oporu wewnętrznego o 50%, co skutkuje wzrostem prądu ładowania do 1000 A i osiągnięciem wyjątkowo wysokiego wskaźnika ładowania 10C.

Wraz z nową platformą, BYD zaprezentował pierwszy na świecie produkcyjny silnik elektryczny o prędkości 30 000 obr./min. Jego moc wynosi 580 kW, a maksymalna prędkość pojazdu z nim wyposażonego przekracza 300 km/h. Ponadto firma opracowała 1500V układ scalony z węglika krzemu, który zapewnia lepszą efektywność i kompatybilność z wysokowydajnym ładowaniem.

 

BYD Super e-Platform

 

Sieć „megawatowych” stacji i inteligentne rozwiązania

Aby zapewnić dostępność technologii, BYD zapowiedział budowę ponad 4000 stacji ładowania o mocy 1 MW. Nowe, chłodzone cieczą terminale flash charge mogą osiągać maksymalną moc 1360 kW, a dzięki zastosowaniu podwójnych złącz ładowania i inteligentnej regulacji napięcia, system jest kompatybilny z istniejącą infrastrukturą szybkiego ładowania.

 

Nowe modele z Super e-Platform

Pierwszymi modelami wykorzystującymi nową platformę są Han L EV i Tang L EV, które właśnie weszły do przedsprzedaży. Ich ceny wahają się od 270 000 do 350 000 juanów (ok. 160 000 – 210 000 zł) dla Han L EV oraz 280 000 – 360 000 juanów (ok. 165 000 – 220 000 zł) dla Tang L EV. Oba samochody wyposażone są w zaawansowany system autonomicznej jazdy „Tian Shen Zhi Yan” (Boskiego Oka) i zadebiutują na rynku w kwietniu.

BYD zapowiada także hybrydowe wersje Han L DM i Tang L DM, które będą pierwszymi pojazdami z nową generacją napędu DM-p King Hybrid. Te wersje są już dostępne do zamówień w tzw. „ślepej przedsprzedaży”, bez ujawnionych szczegółowych specyfikacji.