Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

BYD wprowadza markę premium Denza do Europy

BYD Denza

Podczas Tygodnia Designu w Mediolanie chińska firma BYD oficjalnie zadebiutowała w Europie z marką Denza – luksusowym brandem, który ma konkurować z takimi gigantami jak BMW czy Mercedes-Benz. To nowy etap ekspansji BYD, wspierany imponującym rozwojem technologicznym i produkcyjnym.

BYD, największy producent samochodów elektrycznych na świecie, oficjalnie ogłosił wejście swojej marki premium – Denza – na rynek europejski. Premierowy pokaz odbył się 7 kwietnia 2025 roku w Mediolanie, w trakcie prestiżowego Tygodnia Designu. Na wydarzeniu obecni byli m.in. wiceprezes wykonawcza BYD Stella Li oraz specjalny doradca ds. Europy Alfredo Altavilla.

Denza, niegdyś wspólne przedsięwzięcie BYD i Mercedesa (w proporcjach 50:50), od pewnego czasu należy w całości do chińskiego koncernu. Marka odgrywać ma kluczową rolę w europejskiej strategii firmy. Jak podkreślił Altavilla, Denza będzie technologicznym laboratorium BYD – rozwiązania wprowadzone w jej modelach mają z czasem trafiać także do bardziej przystępnych cenowo samochodów macierzystej marki.

 

BYD Denza

 

W 2024 roku BYD miał 2,8% udziału w rynku EV w Europie, głównie dzięki wprowadzeniu hybryd. Denza ma jednak celować wyżej – w segment klientów premium, zarówno tych tradycyjnych, jak i młodszych, nastawionych na nowinki technologiczne.

Na europejski debiut Denzy wybrano sportowe kombi Z9 GT o mocy 1000 KM, które trafi do sprzedaży pod koniec 2025 roku. Model dostępny będzie w wersji elektrycznej, a wariant hybrydowy zapowiedziano na początek 2026. Cena nie została jeszcze ujawniona, ale wiadomo, że przekroczy ona 72 tys. euro – czyli górną granicę cenową obecnej oferty BYD w Europie.

W dalszej kolejności na Stary Kontynent trafi również luksusowy van D9, a Altavilla zapowiedział, że gama Denzy może rozszerzyć się też o dwa pojazdy terenowe. Ambicje firmy są jasne – stworzyć pełnoprawną, kompletną markę premium.

 

BYD Denza

 

Choć węgierska fabryka BYD rozpocznie działalność już w październiku 2025, a druga – w Turcji – ruszy w marcu 2026 (po osiągnięciu pełnej zdolności produkcyjnej europejskie zakłady mają wytwarzać łącznie 500 tys. pojazdów rocznie), wszystkie modele Denzy będą eksportowane z Chin.