Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Canalys opublikował raport dotyczący rynku komputerów osobistych i tabletów za Q1 2021 r. Wzrosty są więcej niż imponujące, liderem rynku Lenovo! Największym wygranym Chromebooki w których liderem jest HP.

Canalys opublikował kwartalny raport dotyczący rynku komputerów osobistych i tabletów za pierwszy kwartał 2021 r. Wyniki są więcej niż imponujące – sprzedaż komputerów i tabletów w ujęciu rocznym podwoiła się. Żaden segment nie wzrósł jednak tak jak Chromebooki –  sprzedaż tychże wzrósł o 275%.

 

Najnowsze dane Canalys pokazują, że całkowity światowy rynek komputerów osobistych (w tym tabletów) wzrósł silnie przez czwarty kwartał z rzędu, a dostawy wzrosły o 53,1% rok do roku i wyniosły 122,1 miliona sztuk. Zdecydowanym zwycięzcą rynku są jednak Chromebooki.

 

 

Chromebooki vs reszta

Canalys utrzymuje Chromebooki w osobnej kategorii, mimo iż de facto są to laptopy lub urządzenia typu dwa w jednym – korzystają jednak z innego systemu operacyjnego, a i koncepcja pracy na nich jest inna, bo oparta wyłącznie o przeglądarkę (i aplikacje rodem z Androida).

 

Na powyższym wykresie widać znakomicie stały wzrost od połowy ubiegłego roku. Co ciekawe, w Q1 2021 wyraźnie rosły laptopy i desktopy, podczas gdy tablety i Chromebooki sprzedawały się słabiej niż w Q4 2021. Autorzy raportu wprawdzie nie podają dlaczego, ale pokuszę się o interpretację. Sądzę, że bombardowani informacjami i opiniami, mówiącymi, że „nowa normalność” zostanie z nami na dłużej, że praca zdalna, ograniczenia w podróży i inne zmiany wywołane pandemią pozostaną z nami na dłużej, zaczęliśmy podejmować inne decyzje zakupowe. Np. kierując się w stronę najwygodniejszej maszyny do pracy – desktopa, który traci jedynie w przypadku użytkowników mobilnych. A skoro mobilność ma i tak być długotrwale ograniczona… Oczywiście, do gry wchodzi także różnica w sezonach zakupowych, niemniej wydaje się, że nie dotyczy ona zupełnie desktopów. W ujęciu całego roku to jednak Chromebooki są zwycięzcami.

 

„Chromebooki są teraz naprawdę popularnym produktem komputerowym” – powiedział Brian Lynch, analityk ds. Badań w Canalys. „Chociaż sektor edukacji nadal odpowiada za większość przesyłek, ich popularność wśród konsumentów i tradycyjnych klientów komercyjnych osiągnęła nowy poziom w ciągu ostatniego roku. HP i Lenovo dominują na rynku Chromebooków, ale boom dotknął wszystkich, co umożliwiło dostawcom takim jak Acer i Samsung zdobycie znacznych udziałów w rynku komputerów PC poprzez zaspokojenie popytu na Chromebooki. Google ma teraz mocną pozycję do współpracy ze swoimi partnerami OEM i kanałem do cementowania różowej przyszłości Chromebooków.”

 

 

Tablety w czasie pandemii

Tablety zdecydowanie wróciły z pewnego niebytu podczas pandemii. Wcześniej cieszące się raczej słabnącym zainteresowaniem, zaczęły się sprzedawać dobrze głównie za sprawą sektora edukacyjnego. Generalnie tablety notowały stały kwartalny wzrost, ale w porównaniu z I kwartałem 2020 r. Wzrost wyniósł 51,8%. Wszystkim głównym graczom udało się odnotować roczny wzrost, z wyjątkiem Huawei, co nie powinno dziwić ze względu na restrykcje narzucone przez USA.

 

 

Lenovo największym globalnym graczem

Podsumowując – patrząc na wszystkie kategorie razem, Lenovo utrzymało się na szczycie, wyprzedzając Apple, HP, Dell i Samsung. Pierwsza piątka utrzymała swoje pozycje w porównaniu z I kwartałem 2020 r., ale wszyscy poprawili wyniki sprzedaży.

 

 

Warto przy tym zauważyć, że największe firmy rosną najszybciej. Jeśli nie liczyć zajmującego czwartą pozycję Della, który rósł o 23,8%, cała pierwsza piątka rosła o ponad 60%, a liderem tempa wzrostu był Samsung, z imponującym wynikiem ponad 80%. Firmy skupione w grupie „inne” rosły o 39,6% – warto zaznaczyć, że to nie są małe przedsiębiorstwa, bo wśród nich znajdziemy m.in. ASUS, MSI czy Acer.

 

 

https://itreseller.pl/tsmc-wybralo-maszyny-z-procesorami-amd-epyc-do-kontroli-produkcji-rd-i-innych-zadan/