Canon podpowiada 8 sposobów na kreatywne i efektywne wykorzystanie długich arkuszy w druku cyfrowym.
Aby móc zaoferować klientom szeroki wybór różnorodnych materiałów reklamowych, jeszcze do niedawna konieczna była inwestycja w cały zestaw urządzeń i modułów wykończeniowych. To już przeszłość. Najnowsze rozwiązania z dziedziny druku cyfrowego umożliwiają stworzenie całego wachlarza wyróżniających się materiałów promocyjnych przy użyciu zaledwie jednej drukarki. Jednym z takich rozwiązań jest możliwość wykorzystania długich arkuszy.
– Nie chodzi o drukowanie z tak zwanej wstęgi, czyli roli papieru – uprzedza Michał Młynarczyk, Professional Print Product Manager w Canon Polska. – Urządzenia, o których dzisiaj mówimy, to drukarki dostosowane do pracy z papierem ciętym, tyle że o wiele dłuższym, niż standardowe formaty. Wymiary takich arkuszy różnią się w zależności od producenta urządzenia. W przypadku produkowanych przez nas drukarek mówimy o dwóch wymiarach: 762 milimetry i 1300 milimetrów długości papieru – podkreśla ekspert.
Plusy? Najbardziej wymiernym jest obniżenie kosztów druku.
– Ze względu na brak konieczności przycinania każdej kartki z osobna, wykorzystanie dłuższych arkuszy może znacząco zmniejszyć zużycie papieru – mówi Michał Młynarczyk. – Mniejszy nakład pracy umożliwi drukarniom obniżenie finalnej ceny, a co za tym idzie, zwiększenie swojej konkurencyjności na rynku. Warto wspomnieć także o kwestii zużycia maszyn drukarskich. Każde przejście papieru przez maszynę to większe zużycie rolek, zębatek i innych wewnętrznych elementów urządzenia. Im większy jest format wykorzystywanego papieru, tym mniej pracy wykonuje maszyna, co w dalszej perspektywie wydłuża jej żywotność – przekonuje ekspert Canon Polska.
Jednak stosowanie długich arkuszy może nie tylko obniżyć koszty, ale i zainspirować klientów, aby maksymalnie wykorzystali potencjał marketingowy swoich firm. Nowoczesne formy reklamy pozwalają lepiej przyciągać uwagę i zaskakiwać klientów. Oto niektóre z nich:
- Sposób 1: Długoarkuszowy baner, wykorzystywany zwłaszcza do zadań promocyjnych we wnętrzach i miejscach publicznych. Banery spotykamy wszędzie tam, gdzie liczy się nagłe przykucie uwagi konsumenta, na przykład w galerii handlowej albo w wagonie metra. Taki materiał może zawierać elementy rozszerzonej rzeczywistości, na przykład kody QR, które prowadzą do strony internetowej lub innych materiałów reklamodawcy. Format ten może też być z powodzeniem wykorzystywany w placówkach sprzedażowych, aby wskazywać klientom konkretne produkty czy oferty specjalne.
- Sposób 2: Składane ulotki – przystępne cenowo rozwiązanie dla wszystkich, którzy pragną sprawnie przekazać informacje o swoich produktach i usługach. Dzięki wykorzystaniu długich arkuszy, ta tradycyjna forma reklamy może przybrać zupełnie nowe oblicze, a tym samym wzbudzić zainteresowanie i zaangażować odbiorcę. Wśród stosowanych dziś rozwiązań znajdują się nie tylko ulotki składane w tak zwany „ołtarzyk”, ale też mniej konwencjonalne formy ulotek A4, składanych poziomo lub pionowo z możliwością dołączenia próbki produktu. Takie składane ulotki to także praktyczne narzędzie do przekazania konkretnych treści o charakterze informacyjnym (na przykład przepisów albo instrukcji montażu).
- Sposób 3: Broszury A4, które sprawdzają się zarówno w przypadku osobistych projektów (takich jak portfolio fotograficzne czy album ślubny), ale i w profesjonalnym marketingu. Zastosowanie wysokiej jakości druku i podłoża może nadać broszurze bardziej ekskluzywny ton, odpowiedni dla marek premium.
- Sposób 4: Dłuższe formy reklamy pocztowej. Nietypowy format długiej pocztówki przyciąga uwagę i pozwala wyróżnić się marce. Co więcej, zapewnia dodatkową przestrzeń na treść promocyjną i umożliwia wydzielenie perforacją sekcji do oderwania, zawierającej np. kupony promocyjne.
- Sposób 5: Broszury w formacie leporello (harmonijki). Dawniej stosowane w książeczkach dla dzieci czy wydawanych seryjnie pocztówkach. Dzisiaj format ten doskonale nadaje się do prezentowania osi czasowych, map czy przewodników.
- Sposób 6: Obwoluty/okładki ze skrzydełkami. Złożone elementy mogą zawierać streszczenie książki, notkę o autorze lub zapowiedzi nowych wydawnictw. Dzięki drukowi cyfrowemu, okładki książek mogą być precyzyjnie dostosowane do potrzeb klienta.
- Sposób 7: Foldery z kieszonką. To doskonały wybór, gdy priorytetem jest łatwy dostęp i bezpieczeństwo dokumentów. Ich główną zaletą jest możliwość łatwego przekazania licznych materiałów promocyjnych. Są zatem szczególnie użyteczne podczas wystaw, targów i pokazów.
- Sposób 8: Kalendarze – dostępne w rozmaitych kształtach i rozmiarach, stanowią popularny pomysł na prezent czy materiał reklamowy. Drukowane cyfrowo kalendarze – podobnie jak inne gadżety oraz artykuły promocyjne – mogą być dowolnie modyfikowane i dostosowane do potrzeb klienta, co czyni je szczególnie zapadającą w pamięć formą promocji marki. Dzięki wykorzystaniu długich arkuszy papieru, jeszcze prostsze staje się tworzenie tak zwanych kalendarzy trójdzielnych.
Nowoczesny druk cyfrowy pozwala uzyskać materiały marketingowe w żywych kolorach, zjawiskowych teksturach oraz niecodziennych formatach. Pomysłowe zastosowanie długich arkuszy daje jeszcze większą możliwość tworzenia skutecznych i wyróżniających się materiałów promocyjnych. W rozmowie z klientem warto poruszyć kwestię wykorzystania artykułów poligraficznych wraz z marketingiem cyfrowym, aby jeszcze skuteczniej dotrzeć do ostatecznego odbiorcy. Klienci, nastawieni na wysokiej jakości personalizowane materiały, w mniejszym stopniu kierują się kryterium niskiej ceny, co korzystnie wpływa na zyski drukarni.