CanonHackaton – 24-godzinny konkurs dla programistów który odbył się w Google Campus Warsaw, udowodnił że w projektorach jest moc!
W dniach 3-4 marca 2018 r. w Google Campus Warsaw odbył się CanonHackaton – 24-godzinny konkurs dla programistów. Pierwsze tego typu wydarzenie Canon w Polsce poświęcone zostało projektorom i ich nieograniczonej wręcz – jak dowiedli uczestnicy wydarzenia – użyteczności. Spotkanie zgromadziło 16 zespołów, główną nagrodę zdobył zaś projekt mobilnego interfejsu, wyświetlanego na suficie, do zarządzania inteligentnym domem.
24 godziny, a dokładnie 2 dni po 12 godzin – tyle czasu spędzili uczestnicy CanonHackatonu, programując i doprecyzowując swoje pomysły na niestandardowe wykorzystanie projektorów Canon. W wydarzeniu w sumie wzięło udział 16 zespołów. W ich skład weszli zarówno doświadczeni programiści, jak i studenci czy uczniowie szkół technicznych. Dało się też zauważyć, że branża programistyczna przestaje być domeną mężczyzn – ¼ uczestników stanowiły bowiem panie.
„Idea CanonHackatonu powstała, gdy zaczęliśmy zastanawiać się, jak w niekonwencjonalny sposób wykorzystać potencjał naszych projektorów – tłumaczy Dominika Kowalczuk, Trade Marketing Professional, Canon. – Pomysły, jakie są tworzone podczas CanonHackatonu, to dla nas ogromna szansa na zainspirowanie się rozwiązaniami, których nie odkryliśmy sami.”
Zadaniem uczestników CanonHackatonu było przedstawienie najciekawszych i najbardziej użytecznych rozwiązań (w dowolnej technologii i konwencji) wykorzystujących projektory. Ograniczała ich tylko własna kreatywność. Mogli tworzyć np. gry (silniki graficzne), animacje, mapping, realtime mapping, aplikacje webowe, programy użytkowe (digital signage), również z wykorzystaniem technologii Chromecast (Android, iOS) etc. Każda z drużyn w niedzielę wieczorem przed sześcioosobowym jury zaprezentowała opracowane przez siebie rozwiązanie.
Pomysłów było wiele. Aplikacja do mappingu prezentująca slideshow z konta na Instagramie; automatyczny system do szeregowania obrazów, kiedy używa się wielu projektorów, co, na skutek wielu kabli, utrudnia poprawne podłączenie sprzętu; instalacja, w której obraz był rzutowany na ruchome elementy oraz rośliny, które z kolei były instrumentem muzycznym wydającym dźwięki przy dotyku; interaktywna gra na wzór Monopoly, gdzie plansza rzutowana jest przy użyciu projektora – to tylko niektóre z nich.
„Jestem absolutnie zaskoczony kreatywnością i pomysłowością zespołów – powiedział Jakub Pyłka, Distribution and B2B Director, w Canon Polska. – Dzięki niej zyskujemy zupełnie nowe spojrzenie na możliwości naszych urządzeń do projekcji obrazu, w których tworzeniu mamy kilkudziesięcioletnie doświadczenie. Pozwoli nam to otworzyć się na innowacyjne rozwiązania, a w efekcie odpowiedzieć na potrzeby jeszcze większej grupy odbiorców.”
Konkurs wygrał projekt na system sterowania inteligentnym domem, dowodzonym za pomocą interfejsu, który wyświetlany jest na suficie nad użytkownikiem, oczywiście przy użyciu projektora Canon. Dzięki temu rozwiązaniu nie trzeba mieć przy sobie pilota czy komórki, aby sterować urządzeniami w domu. Można wykonać gest ręką na odpowiedniej ikonie i dzięki temu np. włączać i wyłączać oświetlenie czy uruchamiać dedykowaną aplikację, muzykę lub film. Pod ten interfejs można podpiąć każdy domowy sprzęt. Pierwszy CanonHackaton przerósł oczekiwania Canon zarówno pod względem zainteresowania uczestników, jak i kreatywności przedstawionych rozwiązań. Stąd kolejnych tego tupu wydarzeń można spodziewać się już w najbliższym czasie. Ich temat przewodni zostanie podany w późniejszym terminie.