Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Capgemini Polska poszerza swoją ofertę o działalność specjalistów z Cloud Infrastructure Services.

W Polsce funkcjonują oddziały międzynarodowych korporacji, które na co dzień obsługują klientów z całego świata, świadcząc usługi najwyższej jakości i stanowiąc kluczowe ośrodki tych organizacji. Specjaliści z Warszawy, Krakowa czy Katowic, częściej obsługują klientów np. z Niemiec czy Stanów Zjednoczonych niż tych z rodzimego rynku. Z czego to wynika? Badania i rankingi wskazują, że polscy programiści należą do najlepszych specjalistów w tej dziedzinie na świecie. W związku z tym światowi giganci chętnie korzystają z kompetencji polskich zespołów. Dziś jednak popyt na te usługi rośnie również na rodzimym rynku – aż 93 proc. przedsiębiorstw podejmuje już kroki w kierunku transformacji cyfrowej. Branża dojrzewa globalnie, a polski rynek staje się coraz bardziej otwarty i coraz bardziej wymagający. Dlatego właśnie dziś oddział Application Services Market Segment Poland w Capgemini Polska poszerza swoją ofertę o działalność specjalistów z Cloud Infrastructure Services.

Departament Cloud Infrastructure Services (CIS), a w szczególności dział Projects & Consulting (CIS P&C) to część firmy Capgemini, która w Polsce notuje wzrost liczby pracowników w skali 40-50% rok do roku. W tej chwili w CIS pracuje 2600 pracowników, z czego w części projektowo-konsultingowej 850 specjalistów. W najbliższym czasie zespół P&C ma się powiększyć do co najmniej 1200 pracowników. Wszyscy ci wyspecjalizowani eksperci obsługują klientów na 9 rynkach, pracując w 30 językach, od teraz włączając do tej listy rynek polski.

 

– Jako firma i jako zespół, mamy bardzo duże kompetencje w naszych lokalnych siedzibach. Znaczna część osób funkcjonujących w organizacji, to osoby posiadające dziesięcioletnie, a nawet dłuższe doświadczenie. Tą ekspertyzą chcemy teraz podzielić się z rynkiem krajowym. Globalna pandemia, paradoksalnie, w branży technologicznej wywołała przyspieszenie i rozwój. W skali globalnej widzimy głęboką transformację cyfrową – ten trend zaczyna być widoczny także w Polsce. Rośnie zapotrzebowanie na wsparcie technologiczne zdalnych środowisk pracy, przenoszenie infrastruktur do chmury, zapewnienie bezpieczeństwa danych. To właśnie wsparcie w tym zakresie nasz zespół zapewni polskim klientom – mówi Beniamin Poznański, Dyrektor P&C w Capgemini Polska.

 

Jak wskazują badania, 93 proc. polskich firm podejmuje już działania w kierunku cyfrowej transformacji, a 30 proc. przedsiębiorstw poddało cyfryzacji i automatyzacji zdecydowaną większość procesów biznesowych. Podejście zmienia się kompletnie, dziś polscy klienci stali się świadomymi konsumentami rozwiązań technologicznych i oczekują wszechstronnej obsługi oraz bardzo szerokiego portfolio usług. Dlatego tak istotne z perspektywy Capgemini jest – wciąż unikatowe na rodzimym rynku – funkcjonowanie dedykowanych centrów operacyjnych oferujących szeroki zakres usług w funkcjonujących jednostkach biznesowych.

 

– Naszym wyróżnikiem są między innymi Innovation Labs czy Cyber Defense Centers. Jedno z takich dedykowanych centrów powstało w ubiegłym roku w Katowicach i jest odpowiedzią na niedobory specjalistów ds. bezpieczeństwa, z którymi mierzą się dziś organizacje, nasi partnerzy. Ci eksperci pracowali dotąd dla światowych liderów, a teraz wspierać będą biznes lokalny, na którym obserwujemy wzrost zapotrzebowania na pewne konkretne usługi, wśród których znajduje się m.in. cyberbezpieczeństwo – dodaje Beniamin Poznański.

 

– Naszym celem jest dostarczanie najwyższego standardu międzynarodowych usług IT na lokalny rynek w lokalnie akceptowalnych kosztach. Pierwszym zaplanowanym krokiem jest rozszerzenie usług aplikacyjnych – czyli portfolio centrum Application Services Market Segment Poland – o usługi naszego wyspecjalizowanego działu Cloud Infrastructure Services, które są komplementarne dla prowadzonych już przez nas działań. Z naszej perspektywy to starannie zaplanowane, strategiczne przedsięwzięcie. W pierwszej kolejności oferta trafi do obecnych klientów, a następnie będziemy otwierać się szerzej na rynek – komentuje Marek Woźny, Wiceprezes, Dyrektor Zarządzający Market Segment Poland w Capgemini Polska.

 

W kraju jest obecnie olbrzymie zapotrzebowanie na ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa, nawet największe organizacje dopiero zaczynają wprowadzać tego rodzaju usługi do swoich portfolio. To właśnie dlatego oddział Cloud Infrastructure Services w Capgemini Polska planuje wykorzystać wieloletnią ekspertyzę na rodzimym rynku. Polscy klienci będą mieli dostęp między innymi do oferty z zakresu migracji do chmury, (w tym systemy SAP), szerokie spektrum zagadnień dotyczących pracy zdalnej (Digital Worplace w tym np. platforma m365), Cybersecurity (technologie i platformy Microsoft Sentinel, CyberArk, IBM Qradar oraz tematy z zakresu Identity & Access Management, Governance Risk Compliance etc.), Service Integration & Management (platforma ServiceNow), czy choćby dostęp do wykwalifikowanych managerów projektów, specjalistów z zakresu Business Intelligence, analizy danych oraz bardzo szeroko rozwiniętych usługi związanych z testowaniem w/w technologii i rozwiązań.

 

– Naszą ambicją jest bycie liderem i praca z liderami. Doświadczenie, o jakie poszerzamy naszą ofertę, zespół CIS budował w pracy z największymi graczami z branży motoryzacyjnej, inżynieryjnej, finansowej, lotniczej i dystrybucyjnej. Dla klientów, z którymi pracujemy już dziś, a w przyszłości także dla nowych partnerów, chcemy być przede wszystkim partnerem strategicznym, stąd musimy oferować możliwie szeroki zakres usług. – dodaje Marek Woźny. 

 

– W tej chwili skupiać będziemy się na rozwoju biznesu, w związku z czym jesteśmy obecnie na etapie poszukiwania osób wspomagających ten proces – specjalistów ds. sprzedaży oraz Business Development Managera – z naszej perspektywy to role niemniej kluczowe niż te techniczne, ponieważ pozwolą nam zadbać o rozwój w zaplanowanym kierunku. Dlatego zależy nam, by rekrutowane osoby cechowały się zrozumieniem specyfiki naszego biznesu, a rozwój prowadził w sposób nie tylko skoncentrowany na wynikach, ale także satysfakcji klientów – zarówno przyszłych, jak i tych, którzy już teraz są z nami – komentuje Paweł Marciniak, Dyrektor ds. Sprzedaży Market Segment Poland w Capgemini Polska

 

Badania wskazują, że polskie organizacje oczekują od partnera technologicznego przede wszystkim zapewnienia wiedzy specjalistycznej oraz know-how. Aż 40 proc. przedsiębiorców wskazuje ten aspekt jako najważniejszy w podejmowanych współpracach (kolejne 44 proc. określa go jako bardzo ważny). Klienci oczekują, aby zewnętrzny partner działał jak doradca, który pomaga w doborze najlepszych dróg i rozwiązań umożliwiających efektywną realizację celów w możliwie krótkim czasie i przy zachowaniu bezpieczeństwa danych. Droga ku cyfrowej transformacji polskich przedsiębiorstw zdecydowanie nie jest już na etapie stawiania pierwszych kroków, stała się dojrzałym i świadomym procesem. Wymaga jednak odpowiedniego wsparcia i to właśnie tę potrzebę planuje zagospodarować Capgemini Polska.

 

Czego potrzebuje dziś reseller? Ingram Micro odpowiada w najlepszy możliwy sposób, robiąc krok dalej!