CATL wprowadza szybko ładującą się baterię LFP, której uruchomienie masowej produkcji spodziewane jest do końca roku 

Chiński gigant akumulatorowy CATL w środę wprowadził na rynek szybko ładującą się baterię litowo-żelazowo-fosforanową (LFP), która może przejechać 400 km (248 mil) po 10-minutowym ładowaniu. 

Jak podaje Reuters, CATL, który uważa Teslę za swojego największego klienta, traci udział w rynku na rzecz BYD, głównego producenta samochodów, który zasila wszystkie swoje pojazdy elektryczne własnymi akumulatorami. Producenci samochodów, tacy jak Chongqing Changan Automobile i Guangzhou Automobile Group, również pozyskiwali więcej akumulatorów od mniejszych dostawców, aby obniżyć koszty.

Masowa produkcja nowego akumulatora o nazwie Shenxing spodziewana jest do końca roku, podczas gdy pojazdy elektryczne wyposażone w akumulatory Shenxing trafią na rynek w pierwszym kwartale 2024 r.

„Mamy nadzieję, że dzięki ciągłym wysiłkom na rzecz ulepszania technologii i obniżania kosztów, Shenxing stanie się standardowym produktem dostępnym dla każdego pojazdu elektrycznego” – powiedział Gao. CATL walczył o utrzymanie pozycji lidera w branży, jednocześnie stawiając czoła wyzwaniom związanym ze słabnącym popytem i presją producentów pojazdów elektrycznych na obniżenie kosztów w związku z wojną cenową i spowolnieniem sprzedaży samochodów w tym roku.

Rynek CPU: Intel odzyskuje utracone udziały