Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

CEO Nokii odbył pierwszą na świecie „immersyjną” rozmowę telefoniczną

Jak poinformowała w poniedziałek firma, dyrektor generalny Nokii, Pekka Lundmark, do wykonywania połączeń telefonicznych korzystał z nowej technologii zwanej „wciągającym dźwiękiem i obrazem”, która poprawia jakość połączeń dzięki trójwymiarowemu dźwiękowi i sprawia, że ​​interakcje stają się bardziej realistyczne. 

Obecne rozmowy na smartfonach są monofoniczne, co powoduje kompresję elementów audio, dzięki czemu dźwięk jest bardziej płaski i mniej szczegółowy, ale nowa technologia zapewni dźwięk 3D, w którym osoba dzwoniąca będzie słyszeć wszystko tak, jakby była tam z drugą osobą.

„Pokazaliśmy przyszłość połączeń głosowych” – powiedział Lundmark, który był także obecny na sali, gdy w 1991 r. wykonano pierwsze połączenie 2G.

Nokia wykonała połączenie za pomocą zwykłego smartfona za pośrednictwem publicznej sieci 5G. Technologia ta stanowi część nadchodzącego standardu 5G Advanced i Nokia zamierza uzyskać możliwości licencjonowania technologii, której powszechne udostępnienie zajmie prawdopodobnie kilka lat.

„To największy krok naprzód w zakresie rozmów głosowych na żywo od czasu wprowadzenia monofonicznego dźwięku telefonicznego stosowanego obecnie w smartfonach i komputerach stacjonarnych” – powiedziała Jenni Lukander, prezes Nokia Technologies.

Rozmowę przeprowadził Stefan Lindström, Ambasador Finlandii ds. Cyfryzacji i Nowych Technologii. „To obecnie ulega standaryzacji, więc dostawcy sieci, producenci chipsetów i telefonów komórkowych mogą zacząć wdrażać to w swoich produktach” – powiedziała Lukander w wywiadzie.

Oprócz rozmów międzyludzkich można to wykorzystać w połączeniach konferencyjnych, w których głosy uczestników można oddzielić na podstawie ich lokalizacji przestrzennej, powiedział Jyri Huopaniemi, szef badań nad dźwiękiem w Nokia Technologies.

Zdecydowana większość smartfonów ma co najmniej dwa mikrofony, za pomocą których można zastosować tę technologię, przesyłając w czasie rzeczywistym charakterystykę przestrzenną połączenia – twierdzą dyrektorzy.