CEO Valve, Gabe Newell wskazuje na zmianę trendu w grach komputerowych. Czy to efekt przebywających na home office starszych graczy?
Firma Valve jest jedną z najważniejszych w świecie gier, pomimo iż swoje własne tytuły wydaje stosunkowo rzadko. Jest bowiem właścicielem platformy Steam – potężnego narzędzia nie tylko handlowego, ale też analitycznego. I to właśnie statystyki płynące ze Steam bywają interesujące w ostatnim czasie, bowiem wygląda na to, że gracze coraz chętniej wybierają gry single player, zamiast dominującego w ostatnich latach multi.
Założyciel Valve, Gabe Newell (znany głównie jako GabeN) jest najwidoczniej przekonany o ciekawej przyszłości gier dla pojedynczego gracza, o czym mowa w wywiadzie dla ostatniego magazynu EDGE (maj 2020, numer 344). W rzeczywistości uważa, że postępy w sztucznej inteligencji mogą w pewnym sensie zmienić trend i sprawić, że gry dla pojedynczego gracza odbiorą popularność obecnie dominującym grom wieloosobowym.
„Zaczynamy zmierzać do okresu, w którym sytuacja znów się odwróci, napędzana przez to, co dzieje się z AI. W tej chwili boty OpenAI są lepsze niż 99 procent wszystkich graczy Dota na świecie. To właściwie zaskakująco wąskie wyzwanie dla sztucznej inteligencji. Pokonanie ludzi jest łatwiejsze niż zabawienie ludzi. Ale w ciągu następnych kilku lat – i jeśli zapytacie mnie, o moje małe obliczenia z arkusza kalkulacyjnego to około dziewięciu lat – będziemy mieli sztuczną inteligencję ogólną, która może zrobić wszystko, co mądra osoba może zrobić. Najprawdopodobniej zbudowanie jednego z tych krzemowych ludzi będzie kosztowało początkowo miliard dolarów, ale potem będą one coraz tańsze (…) Wykorzystanie tego oznacza, że gry dla jednego gracza stają się o wiele bardziej interesujące.” – powiedział w wywiadzie Gabe Newell.
„Gdybyś mógł zbudować grę dla jednego gracza, która nigdy się nie skończy, w którą mógłbym grać 20 godzin w tygodniu, a ona wciąż rośnie i staje się bogatsza, a ja bym czerpał z tego tyle samo po 400 godzinach zabawy, co w pierwszym 20 godzin… Myślę, że jest to o wiele bardziej prawdopodobny scenariusz za pięć lat, niż na pięć lat temu. Będzie to zmiana tektoniczna w branży, przy czym sztuczna inteligencja stanie się o wiele bardziej użyteczna i przesunie punkt przegięcia optymalizacji między grami wieloosobowymi i jednoosobowymi.” – podkreślił Gabe Newell.
https://itreseller.pl/itrnewnvidia-wprowadza-karty-graficzne-geforce-rtx-super-do-laptopow-i-wyraznie-obniza-cene-geforce-rtx-2060-ponad-100-modeli-od-roznych-producentow-trafi-na-rynek/