CES 2020: NVIDIA wraz z partnerami wprowadza kolejne rozwiązania zgodne z G-Sync i zapowiada obsługę ray tracingu i NVIDIA DLSS w kolejnych grach.
Targi technologiczne CES 2020 to dla NVIDII okazja by pokazać współdziałanie z partnerami firmy. Procducent układów graficznych działa m.in. z LG, by rozpowszechnić obsługę technologii G-Sync na nowoczesne telewizory OLED.
NVIDIA ma szereg rozwiązań, które wymagają współdziałania z partnerami na całym świecie – tak z branży hardware, jak i software IT. Firma wykorzystała targi CES 2020, aby wraz z partnerami pochwalić się najnowszymi osiągnięciami, głównie w dziedzinie sprzętu dla graczy.
Częstotliwość odświeżania aż 360 Hz
360 razy na sekundę odświeżany jest obraz na najnowszym monitorze ASUS ROG Swift 360 – przeznaczonym dla najbardziej wymagających zawodników esportowych. Jest on częścią programu G-Sync Esports i jednocześnie jest pierwszym modelem o tak wysokiej częstotliwości odświeżania. Został wyposażony w 24,5-calowy panel (niestety nie podano typu) wyprodukowany przez AU Optronics. Rozdzielczość ekranu to 1920 x 1080.
LG OLED z certyfikatem NVIDIA G-SYNC Compatible
LG już wcześniej oferowało telewizory z obsługą technologii NVIDIA G-SYNC. Południowokoreański producent, wspólnie z NVIDIĄ ogłosił podczas CES 2020 wprowadzenie kolejnych 12 modeli telewizorów OLED z certyfikatem G-SYNC Compatible, o rozmiarach od 48 cali do 88 cali. Kompatybilność z G-SYNC zapewnia użytkownikom rozgrywkę bez efektu tzw. tearingu.
Nowe monitory z technologią podświetlenia Mini-LED i obsługą G-SYNC ULTIMATE
NVIDIA zapowiedziała również dwa monitory G-SYNC ULTIMATE od swoich partnerów – firm Acer i ASUS. Monitory te wykorzystują pełne bezpośrednie podświetlenie za pomocą techniki Mini-LED z 1152 strefami i charakteryzują się jasnością na poziomie 1400 nitów. Technologia Mini-LED przebija się coraz wyraźniej do szerszej grupy produktów. Jej zasadę działania opisywaliśmy dokładniej przy okazji zapowiedzi MSI Creator 17, pierwszego laptopa wykorzystującego ekran Mini-LED.
Dwa nowe monitory wykorzystujące technologię Mini-LED to Acer X32 oraz ASUS PG32UQX. Obie konstrukcje mają 32 cale, rozdzielczość 4K oraz częstotliwość odświeżania 144 Hz.
Gra Wolfenstein Youngblood otrzymuje wsparcie dla ray tracingu i techniki NVIDIA DLSS
W początkowej fazie obecności kart z obsługą technologii NVIDIA ray tracing, tytułów obsługujących to rozwiązanie było niewiele. NVIDIA przy okazji targów CES 2020 pokazała, jak wiele zmieniło się od tych trudnych początków. Firma przypomniała, że ray tracing dostępny był od samej premiery w nowym Call of Duty Modern Warfare, pojawiło się też w nagradzanym Control, a teraz trafia do Wolfenstein: Youngblood. Bethesda, studio tworzące ten tytuł, wydało na CES aktualizację wprowadzającą do gry śledzone promieniami odbicia, technikę NVIDIA DLSS oraz NVIDIA Highlights. Aktualizacja będzie dostępna publicznie jeszcze w tym tygodniu.
Technika NVIDIA VRSS dla fanów VR
Miłośników gier VR ucieszy wprowadzenie nowej technologii nazwanej Variable Rate Supersampling (VRSS), którą firma NVIDIA zaimplementowała w najnowszym sterowniku Game Ready. VRSS to nowa technika poprawiania jakości obrazu w grach VR. Wykorzystuje ona wspieraną przez karty graficzne z architekturą Turing funkcję Variable Rate Shading (VRS) do zastosowania dynamicznego (nawet 8-krotnego) supersamplingu na środku wyświetlacza gogli VR, na którym ludzkie oko jest najbardziej skupione. Inteligentne zastosowanie supersamplingu ma miejsce tylko wtedy, gdy dostępny jest wysoki poziom mocy obliczeniowej karty graficznej, co pozwala na utrzymanie stałej wartości FPS w grze i zapewnia płynne działanie VR.
Szereg nowości NVIDIA zaprezentowała także z partnerami w zakresie sprzętu dla tzw. sektora kreatywnego. Nowe laptopy dla twórców treści cyfrowych, komputery All-in-One i współpraca z Adobe – to tylko część nowości, o których napiszemy jeszcze dziś.