Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

CES 2025: Nikon szykuje system dla… rynku automotive

Gdy mówisz „Nikon” zwykle myślisz „aparaty”, „lustrzanki”, „bezlusterkowce”, „obiektywy”, „jakość zdjęć”. Okazuje się, że Nikon ma interesujące plany wychodzące poza ten obszar. 

Nikon zaskakuje innowacyjnym podejściem do optyki – tym razem nie w formie tradycyjnego obiektywu, ale zaawansowanego systemu, który znajdzie zastosowanie w pojazdach. Rozwiązanie to zadebiutuje podczas CES 2025 w Las Vegas, zamontowane w ciężarówce Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC). Nikon, we współpracy z MFTBC, stworzył system integrujący funkcje teleobiektywu i szerokokątnego obiektywu w jednej konstrukcji. Jest to odpowiedź na wyzwania, przed którymi stoją współczesne systemy wspomagania kierowców (ADAS), które zazwyczaj opierają się na wielu kamerach. Taka konfiguracja zwiększa koszty, wymaga skomplikowanej konserwacji i może generować błędy.

Nowy system Nikona jednocześnie rejestruje obrazy z dalekiego zasięgu i otoczenia bliskiego pojazdu, eliminując problem paralaksy. Dzięki temu obraz z daleka i z peryferyjnych obszarów pozostaje jednolity i precyzyjny. Technologia ta znacząco ogranicza ryzyko utraty śledzonego obiektu lub powstawania podwójnych obrazów, co jest kluczowe w systemach bazujących na sztucznej inteligencji analizującej drogę. Dla kierowców oznacza to mniejszą liczbę martwych punktów, lepsze wykrywanie zagrożeń oraz wyższy poziom bezpieczeństwa na drodze. System oferuje także możliwość pełnego, 360-stopniowego monitoringu, zastępując tradycyjne rozwiązania wielokamerowe jednym, efektywnym urządzeniem. Nowość zostanie zaprezentowana na targach CES 2025 w Las Vegas.