CES2024: LG kreuje przyszłość dzięki innowacjom opartym na sztucznej inteligencji

Firma LG Electronics zorganizowała dziś konferencję prasową LG World Premiere w Centrum Kongresowym Mandalay Bay w Las Vegas. Przedstawiono tam nową wizję i temat wystawy na CES 2024 pt. „Wymyśl przyszłość na nowo”.

Dyrektor generalny William Cho rozpoczął od przypomnienia ambitnego celu LG – ogłoszonego po raz pierwszy w zeszłym roku – jakim jest przekształcenie się w firmę oferującą inteligentne rozwiązania ułatwiające życie. Po prawie siedemdziesięciu latach wnikliwej obserwacji konsumentów na całym świecie i ich przestrzeni życiowych LG rozszerza swoją działalność poza produkcję urządzeń do domu. W ten sposób możliwy staje się rozwój w takich sektorach, jak mobilność, handel i rzeczywistość wirtualna. W każdym z nich dąży do poprawy satysfakcji klientów, koncentrując się na pięciu kluczowych elementach określanych jako 3C2S: Care, Connectivity, Customization, Servitization i Sustainability (Troska, Łączność, Personalizacja, Usługi i Zrównoważony Rozwój).

 

AI zdefiniowana na nowo jako „serdeczna inteligencja”

Dążąc do innowacji i poprawy satysfakcji klientów, firma uznała AI za jeden z najważniejszych czynników na drodze do sukcesu. Zamiast skupiać się na ewolucji samej technologii, LG demonstruje, jak sztuczna inteligencja może zapewnić wymierne korzyści w codziennym życiu.

 

 

Firma przedefiniowała AI jako „serdeczną inteligencję”. Wyraża w ten sposób swoje przekonanie, że może dbać o klientów z większą troską, empatią i uwagą.

 

Inteligencja życiowa w czasie rzeczywistym

Podczas konferencji prasowej dyrektor generalny Cho podkreślił unikalne cechy rozwiązań AI w LG – począwszy od zdolności do wykorzystania ogromnej ilości danych o wysokiej jakości. Aktualnie nawet w 700 milionach produktów LG używanych na całym świecie znajduje się wiele inteligentnych urządzeń wyposażonych w czujniki wspierane przez AI. Są one zoptymalizowane do uczenia się i analizowania „fizycznych” oraz „emocjonalnych” wzorców zachowań użytkowników.

Podczas gdy wiele firm do trenowania AI używa danych z internetu, LG może korzystać z rzeczywistych informacji zebranych z miliardów podłączonych urządzeń. Obejmują one inteligentne produkty i szeroką gamę urządzeń IoT. Ten zbiór danych umożliwia wgląd w interakcje między klientami a sprzętem oraz w otoczenie, wzorce zachowań i stany emocjonalne konsumentów. Te wieloaspektowe informacje dają firmie również pełniejszy obraz życia użytkowników w domu, co pozwala jej dostarczać lepsze i inteligentniejsze rozwiązania zwiększające codzienny komfort.

 

MicrosoftTeams-image-5.png

 

Koordynacja za pomocą LG AI Brain

Dyrektor generalny Cho wyjaśnił także kluczową rolę, jaką odgrywa LG AI Brain – potężna jednostka pracująca na bazie dużego modelu językowego (LLM) LG. AI Brain wykorzystuje zgromadzony przez firmę obszerny zbiór danych użytkowników, aby przewidywać potrzeby klientów na podstawie ich interakcji z produktami, przeprowadzać zaawansowane procesy rozumowania i optymalizować działanie urządzeń.

Pozwala to firmie dostarczać inteligentne usługi w różnych obszarach życia klientów w bardziej wydajny sposób, demonstrując uważność wpisaną w koncepcję „serdecznej inteligencji” LG.

 

Zaangażowanie na rzecz odpowiedzialnej inteligencji

LG jest w pełni świadome swojej odpowiedzialności za stosowanie sztucznej inteligencji w sposób etyczny i zobowiązuje się do odpowiadania za wpływ i konsekwencje własnych decyzji oraz działań. Celem firmy jest rozwój systemów AI, które przynoszą korzyści każdemu użytkownikowi, promują właściwe zachowania i zapewniają bezpieczeństwo wszystkich gromadzonych danych osobowych.

Podkreśla to solidny system bezpieczeństwa danych (LG Shield) zaprojektowany w celu ochrony danych osobowych i informacji na każdym etapie – od ich gromadzenia i przechowywania, aż po wykorzystanie. Dążąc do obsługi sztucznej inteligencji w odpowiedzialny sposób, LG stara się z spełniać wymagane standardy branżowe w zakresie wdrażania AI.

W swoich uwagach końcowych na LG World Premiere dyrektor generalny Cho podkreślił, że podejście firmy do AI opiera się na przekonaniu, że klienci powinni mieć pełną kontrolę. Dodał również, że „Life’s Good” to nasza konkretna i niezachwiana obietnica, która motywuje nas do zwiększania komfortu życia klientów także w erze sztucznej inteligencji.

Podczas konferencji do dyrektora generalnego dołączyli Ki-hyun Jung, wiceprezes i szef LG Platform Business Center, oraz Seok-hyun Eun, prezes LG Vehicle component Solutions (VS) Company. Przedstawili oni innowacyjne technologie i strategie oparte na AI.

Wiceprezes Jung zaprezentował plan inteligentnego domu LG opartego na AI. Zgodnie z wizją przekształcenia się w firmę oferującą inteligentne rozwiązania ułatwiające życie LG wprowadza unikalną technologię „serdecznej inteligencji” do platformy ThinQ. Ki-hyun Jung omówił również innowacyjne usługi, takie jak ChatThinQ, generatywny chatbot AI ułatwiający naturalne rozmowy z klientami oraz 3D Home View do wizualizacji 3D i zintegrowanego sterowania przestrzeniami domowymi. Ponadto ujawnił plany stworzenia nowego centrum sterowania inteligentnym domem.

Jeżeli zaś chodzi o mobilność, firma podzieliła się swoją wizją samochodów jako „przestrzeni życiowej na kołach” wykorzystującej technologię dedykowaną pojazdom definiowanym programowo (SDV). Zgodnie z tą ideą Seok-hyun Eun, prezes LG VS Company, przedstawił LG AlphaWare – pakiet rozwiązań programowych firmy do SDV. LG AlphaWare obejmuje wszechstronne moduły, które ulepszają obecne systemy operacyjne pojazdów i pomagają w rozwoju nowych platform. W jego skład wchodzą też metody wspierające twórców oprogramowania (od projektu, do wdrożenia), opcje rozrywki pokładowej zapewniające wysokiej rozdzielczości treści i doskonałą jakość dźwięku, a także interfejsy człowiek-maszyna, które wykorzystują technologie AR/MR i sztuczną inteligencję.

 

Lenovo Top Partners Award 2023: Wieczór pełen wrażeń i celebracja współpracy biznesowej. Kto w tym roku został nagrodzony „Jedynką”?