Cezary Stypułkowski, prezes mBanku: BLIK OneClick to najlepsza metoda płatności mobilnych w Europie.

mBank wprowadza nową aplikację mobilną dla swoich klientów zaopatrzoną w funkcje płatności Android Pay i logowania odciskiem palca. mBank wspiera również standard płatności mobilnych BLIK, uzupełniając tę usługę o natychmiastowe płatności w internecie.

Nowa aplikacja mBanku trafiła do sklepów Google Play i App Store 12 kwietnia br. i jest dostępna dla wszystkich klientów tego banku. Program zyskuje odnowiony wygląd i prostszą nawigację, a także premierowe funkcje.

 

Odpowiedź na oczekiwania

– Przeanalizowaliśmy opinie blisko 100 tys. osób. Braliśmy pod uwagę oceny ze sklepów z aplikacjami, badania i komentarze użytkowników w sieci. Wszystko po to, by nowa aplikacja mBanku jeszcze lepiej spełniała oczekiwania klientów – tłumaczy Robert Piotr Hibner, dyrektor Departamentu Kanałów Elektronicznych mBanku.

Jak wyglądało to w praktyce? – Dobrym przykładem jest praca nad ekranem startowym aplikacji. Dotąd oferowaliśmy możliwość przeglądu podstawowych informacji bez konieczności logowania. Okazało się, że 90 proc. użytkowników po uruchomieniu aplikacji woli od razu zalogować się do banku. Stąd zmiana. Na ekranie początkowym pozostawiliśmy wyłącznie kluczowe informacje i funkcje – takie jak saldo konta i karty kredytowej, a także możliwość wygenerowania kodu BLIK. Resztę można uzyskać po zalogowaniu – teraz jeszcze prostszym przy użyciu odcisku palca w telefonach z systemem Android – wyjaśnia Hibner.

Do tej pory możliwość autoryzacji z wykorzystaniem czytnika linii papilarnych dostępna była tylko na urządzeniach Apple z systemem iOS.

 

Cezary Stypułkowski, prezes mBanku

 

Kluczowa funkcja

Jedną z kluczowych funkcji w nowej aplikacji mBanku są płatności mobilne Android Pay. Po raz pierwszy w Europie oferowane są w nowym modelu, w którym dodanie karty do Android Pay odbywa się wprost z aplikacji banku. Aby płacić zbliżeniowo telefonem, wystarczy z listy kart widocznych w aplikacji wybrać tę, którą chcemy płacić przy użyciu smartfona i w kilku prostych krokach dodać ją do płatności Android Pay. Oznacza to, że po raz pierwszy nie trzeba już pobierać osobnej aplikacji Android Pay. Dzięki temu cała operacja aktywacji karty mobilnej w smartfonie jest szybsza i bardziej intuicyjna.

Na początek usługa dostępna jest dla posiadaczy kart debetowych i kredytowych z logo MasterCard.

– Cieszymy się, że klienci mBanku mogą już korzystać z łatwych i bezpiecznych płatności mobilnych Android Pay. Korzystanie z Androida Pay jest znacznie szybsze od przeszukiwania portfela by znaleźć plastikową kartę. Klienci mogą płacić Androidem Pay w ponad 400 tys. punktów sprzedaży w Polsce oraz w kolejnych aplikacjach mobilnych – powiedział Pali Bath, Global Head of Payments Products w Google.

 

Blik najlepszy w Europie

mBank wspiera również standard płatności mobilnych BLIK, uzupełniając tę usługę o natychmiastowe płatności w internecie. BLIK OneClick polega na zapamiętaniu urządzenia mobilnego, sklepu internetowego lub przeglądarki w aplikacji mobilnej banku. Dzięki temu w trakcie zakupów on-line z wykorzystaniem BLIKA nie trzeba każdorazowo przepisywać kodu BLIK. Aby zapłacić za zakupy, wystarczy jedno kliknięcie i zatwierdzenie płatności kodem PIN w swoim telefonie.

BLIK – system płatności mobilnych to projekt Spółki PSP, której udziałowcami jest 6 polskich banków (Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, oferujący usługi również pod marką Orange Finanse, PKO Bank Polski i Inteligo) obejmujących swym zasięgiem ok. 60 proc. klientów instytucji finansowych w Polsce. System został zaplanowany w taki sposób, aby w szybkim czasie, na tych samych warunkach, dołączyły do niego inne krajowe banki i firmy rynku finansowego.

Od maja 2016 r. z BLIKA mogą korzystać klienci Getin Noble Banku, a od października 2016 r. klienci T-Mobile Usługi Bankowe. Kolejni wydawcy i agenci są w trakcie finalizacji ustaleń związanych z uczestnictwem w systemie BLIK. Premiera BLIK w Polsce stanowiła przełomowy moment procesu tworzenia krajowego, powszechnego standardu płatności, wykorzystującego technologie mobilne.

– Jesteśmy ikoną mobilności nie tylko za sprawą oferowanych rozwiązań, ale przede wszystkim dzięki klientom, którzy coraz aktywniej korzystają z aplikacji mBanku. Naszym priorytetem jest dalszy rozwój mobilnych narzędzi i procesów w taki sposób, aby wszystkie istotne sprawy można było załatwić z użyciem smartfona. Litera „m” w nazwie mBanku nie jest przypadkowa. Chcemy być synonimem bankowości ery mobilnej – powiedział Cezary Stypułkowski, prezes mBanku i podkreślił, że BLIK jest to najlepszą metoda płatności mobilnych w Europie.

 

Krzysztof Polak

Redaktor Naczelny IT Reseller